Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Cms til communitybasert nyhetsblogg

knutars

Medlem
Hei.

Skal til med en nyhetsblogg. Denne skal baseres på et fremtidig community.

Fra starten skal alle nyhetspostene skrives av med selv og en co/admin som vil være med en stund fremover.

Altså kun blogg fra oppstarten, vil bli utvidet evt. med et forum, pm mm. på sikt.

Valget ville naturlig falt på WP, men ettersom muligheten for skikkelig integrert forum må være på plass vurderes også e107, dette er et cms jeg lenge har vært tilhenger og fast bruker av. Passer perfekt til det meste bortsett fra at det mangler clean urls.
En nyhetssak vil få en slik link i extended mode: www.e107-eksempel.no/news.php?extend.76
Custom sider vil få en slik link: www.e107-eksempel.no/page.php?74


Mulighetene for å sende inn artikkler fra e107 er strålende, vet ikke åssen dette virker med wp.

Hva sier dere? Jeg klarer rett og slett ikke bestemme meg her.

Kort sagt eneste grunnen til å gå for wp er clean urls, spørs om det er nok.. eller?

-Knutars
 
Sist redigert:

knutars

Medlem
Du har ikke vurdert å bygge det opp på samme måte som webforumet.no? Med Wordpress og vBulletin?
Clean URLS er vel ikke nok til å velge WP nei, du kan få fine urler på alt annet også med litt rewrite.

Ja, for så vidt. Men da kan dette være lurt å lese gjennom.

Har dere bruker-områder på hovedsiden også? Altså felles brukerdb mellom wp og vbulletin?
Profilene vil være en ganske viktig del av nettstedet. Samt kreditering av nyhetsposter.
 
Sist redigert:

knutars

Medlem
Ja, men bortsett fra den 'menneskelige' fordelen finnes det vel ingen.

En annen ting er hyppigheten på oppgraderinger fra wordpress, det virker nesten som det er fulltidsjobb bare det.

Tror jeg venter litt og ser om det kommer flere innspill i tråden.

(om jeg går for e107 og skal lage rewriterules for hver nyhetssak, får jeg ikke tid til annet ;) )
 

Ståle

Medlem
En annen ting er hyppigheten på oppgraderinger fra wordpress, det virker nesten som det er fulltidsjobb bare det.

Oppdateringen er så enkelt som å trykke på en link. Alt gjør seg automatisk i de siste versjonene.
 
Topp