Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Commission Junction butikkskripter

Coulix

Medlem
Hei

Er det noen som kunne hatt noe utnytte av butikkskript mot CJ sine underliggende XML og SOAP tilganger? Alt som kreves er en CJ konto og litt PHP + MySQL kunnskap for å bruke de til hva som helst av produkter hos CJ.

Et par sider jeg har testet det ut på:
-> thejewelrycatalogue.com
-> costumecatalogue.com

Har tjent noen hundrelapper, men det stopper opp med engang jeg slår av adwords annonser. Er for lat til å skrive artikler og sette opp mod_rewrite for bedre søkemotorvennlighet.

Tar i disse dager en dugnad på diverse ting jeg har liggende, og dette er noe av det som skal vekk.

Litt mer info om skriptene her: Thronic.com

Skriptene har en ganske smart løsning for daglig oppdatering av produkter og bilde(mellom)lagring. Det følger med oppdateringsskript som oppdaterer MySQL databasen til skriptet, men overlater bildelagringen til førstegangsbesøkende. Så den første som besøker et nytt produkt får skriptet til å hente bildet fra CJ sin ressurs, og lagrer det i cachen til senere besøkende, istedenfor at oppdateringsskriptet skal laste ned tusenvis av bilder i 1 omgang. En mindre detalje, men greit å nevne.

Skriptet består av 5-7 filer og litt oppsett jeg kan beskrive i en liten infofil. Enkelt å tilpasse forskjellige nisjer - hvis man kan (x)html og php, en del editering direkte i skriptene må regnes med, har ikke laget noe cms funksjonalitet.

Tenkte jeg skulle lage en post her før de forsvinner helt, kanskje noen kan dra noe utnytte av dem, om ikke mer enn å bare se eksempler på hvordan CJ sin produktkatalog fungerer på det nivået.
 

Coulix

Medlem
Antar jeg bare pakker de ned og legger de ut en plass, kan oppdatere posten her med link når det skjer en av dagene, så kan du bare laste ned hvis og når du vil.
 
Topp