Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Conta skal nå ta betalt for å sende fakturaene

Bjørn

Domenespekulant
Fikk så fint denne meldingen :
------------
Vi syns det er supert å høre fra alle som bruker Conta Faktura. Vi satser hardt på å forbedre tjenesten, sikre høy oppetid og levere bra brukerstøtte til enhver tid. For å oppnå dette utvider vi nå både kundeservice og utviklingsavdelingen.

Fra 4. november kommer det derfor en liten kostnad for å sende fakturaer på e-post for de som ikke har oppgradert til Conta Pluss.

Sender du mange fakturaer, anbefaler vi at du oppgraderer til Conta Pluss for å slippe å betale per e-post, og samtidig få tilgang til mange funksjoner som kan spare deg for tid og penger.

Uten Conta Pluss blir prisen per e-post den samme som for EHF (fra 3,98 kr. per stk.), og du bruker av den samme kreditten når du sender. Som vanlig er alle betalingstjenester tydelig merket, og det er ingen skjulte kostnader.

Merk at du fremdeles kan lage fakturaer og laste ned PDF-ene gratis.
-----
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Det er vel smak og behag, skulle jeg tro. Jeg liker Conta som hjelp til å holde orden på betalinger osv. Er et vanedyr som ikke vil kaste bort tid på å endre noe som har funket fint i mange år allerede.

Forøvrig har jeg lest et sted at dersom man bruker egen mal i Word/Excel, så er man avhengig av å bruke forhåndsnummererte blanketter for å følge loven bokstavelig - og det gidder jeg jo ikke å bruke penger på :p
 

Stoppet

Banned
Det er vel ikke lovlig. Krav til fakturasystem er at nummer ikke kan forandres manuelt etc.

Når du velger en nummerserie og så lagrer hver enkelt faktura som PDF så er vel kravet oppfylt?
 

Steve Cash

Medlem
Hvis en fakturerer i Excel e.l. må en printe ut på ark som er forhåndsnummerert, en kan f.eks. kjøpe ark med påtrykte nummer (og andre opplysninger en vil ha med) på et trykkeri. Dette ble faktisk presisert på et kurs i bokføringsregelverket jeg var på i går. Å få trykket opp blanketter er antakelig ikke en billigere løsning enn å kjøpe et fakturaprogram eller leie en tjeneste, slik som Conta. Det skal ikke være hull i nummerrekkefølgen, hvis en faktura går feil i printeren må en oppbevare den likevel.

Hvis en bare lagrer til Excel er det en smal sak å lage to stk. med samme nummer, men hvor den ene har påført en bankkonto for innbetaling som ikke står i regnskapet.

Kravet til fakturasystem er at det skal tildele fakturanummer automatisk og at en ikke kan bruke samme nummer flere ganger eller manipulere nummereningen på annen måte. Det går kanskje an å lage en slik funksjon i Excel, men det er antakelig både vanskelig og tidkrevende.
 
Hadde akkurat byttet til Visma eAccounting når jeg fikk den e-posten og det var like greit i og for seg, blir jo betydelig rimeligere også. Samt at man får flere funksjoner.

Enkelte ting likte jeg bedre i Conta riktignok, men det er nok også bare innarbeidede vaner.
 
Topp