Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Counter

metallian

Medlem
Jeg er også på jakt etter er statistikkverktøy- synes GA blir litt i overkant. Jeg har på tidligere blogger brukt et fiffig lite gratisverktøy webstat.no - Besøksteller og webstatistikk til hjemmesiden din men denne fungerer ikke på wordpressbloggen min. Denne var enkel og for meg veldig grei- 2 klikk så kunne jeg se hvor de siste 100 klikk kom FRA og hvor de kom INN- akkurat det jeg trengte for å måle resultatene av det jeg gjorde opp mot hverandre, og se effekt av linking osv.
 

Keanu

Geek
For en enkel WP-plugin kan du se på WP-PostViews. I praksis en "counter" som lagrer antallet pageviews i custom value. Og ja, den tracker både pages og posts.

Selv har jeg prøvd å se etter et alternativ til GA, og tester ut Piwik. Så langt ser det ut til å fungere utmerket, og kan sjekkes ut om du vil ha litt mer nøyaktig statistikk. (og for ikke WP-sider)
 

metallian

Medlem
Da har jeg installert kstats og prøver den først- ved første gjennomsyn virker den å ha mye av det jeg er ute etter. Jeg har jo selvsagt awstats i cp hos hosten men synes det er veldig viktig å ha noe som er kjappt tilgjengelig og som forteller meg om noe om den umiddelbare effekten av det jeg gjør.
 

picxx

Well-Known Member
Det finnes jo hundrevis (sikkert tudenvis) av forskjellige tellere og statistikkverktøy å velge mellom, så det å spørre etter en teller blir vel omtrent det samme som å spørre etter et "ok pc-spill".

Det du bør tenke på ved valg av statistikkverktøy er jo hvilken bruk det skal være til.
Skal du ha en "morsom liten sak" som viser for dine besøkende hvor mange sidevisinger du har hatt, skal du ha en personlig og kjapp oversikt over dagens besøk eller ønsker du å ha en troverdig historikk du evt. kan legge frem ved salg av annonseplass (eller i ytterste tilfelle, salg av siden)?

Personlig bruker jeg wp-shortstat for den daglige oversikt,
men innstallerer i tillegg analytics for å få den troverdige historikken som kan brukes overfor en tredjepart.
 
Topp