Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Cron-jobs.... ??

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Joda.. Hehe.. Jeg sitter nå her og tulleduller med mitt, og klarte da til slutt og finne ut hvordan jeg kjører en Cronjob på det jeg ønsket.

Dette gjorde jeg gjennom dette lille "grensesnittet" i cPanel. Derimot, hvordan pokkern stopper jeg den igjen? :D

Er det mulig og kjøre en Cronjob kun en gang, for deretter at den stopper opp?

Syns det er utrolig hvor råtten og dårlig informasjon jeg finner når jeg søker om akkurat dette temaet på Google :mad:
 

picxx

Well-Known Member
Om du ønsker å bruke cpanel for dette tar du kontakt med hosten din slik at du får reflektert delete knappen i grensesnittet.
Det enkleste er dog å sette deg opp en crontab fil for slike oppgaver :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja, jeg leste litt om disse crontabfilene i en blogg der ute, men ble faktisk anbefalt og holde meg til cPanel om jeg hadde det tilgjengelig. Jeg kan jo være enig i at det virket litt simplere og ta det hele fra en liten txt-til..

Men ja, jeg skal be hosten sette opp en slik sak. Vil denne vise en deleteknapp for hver eneste prosess som ligger inne i systemet, enten den kjører eller ikke kjører akkurat nå liksom?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Grunnen er fordi jeg ikke vil sitte med nettleseren åpen mens jobben blir gjort. Det tar så utrolig lang tid, så bare tanken på at serveren bare gjør det hele for meg er jo bare herlig.!

Ellers har jeg tatt kontakt med host, og fått bekreftet at jeg ikke får frem disse slette-knappene i cPanel før minst 2 jobber i satt igang. Det er jo flott. :)
 
Topp