Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Cronjob / mysql

allegretto

Medlem
Hei,
jeg har laget en "cron job" som utførest hvert 30.min og som optimiserer en tabell:
*/30 * * * * /usr/bin/mysqlcheck --auto-repair -e -o -u[brukernavn] -p[passord] -h[databasehost] [databasnavn] jos_session

Kommandoen fungerer fint.

Men istede for å opprette 30 slike (jeg har 30 tilsvarende nettsider hvor jeg ønsker å optimisere denne tabellen) ønsker å jeg å utføre denne cronjobben i en og samme operasjon.. noen som kan hjelpe meg videre?

Egentlig kunne jeg gjerne ha tenkt meg å kjøre en optimize/repair hvert døgn som som utføres på alle tabeller i alle databaser. Er dette mulig?
 

hansvh

Medlem
La cron-jobben kjøre et shell-script ala dette:

Kode:
#!/bin/bash

for host in host1 host2 host30
do
/usr/bin/mysqlcheck --auto-repair -e -o -u[brukernavn] -p[passord] -h$host [databasnavn] jos_session
done
 

Nutz

Med lem
Hmm.. autorepair hvert 30. minutt høres voldsomt og muligens noe overkill ut.
Vet at det skjer mye sletting og skriving til jos_sessions, holder det ikke med max en gang i døgnet da?
Og da med optimize?
 

allegretto

Medlem
Ja, du har nok rett... vil nok holde med en gang i døgnet.
Hvordan kjører jeg en optimize i tillegg til autorepair? scriptet ovenfor kjører vel kun repair?
 

Nutz

Med lem
Mener repair gjør optimeringsjobben den også (defragmentering).
Dersom du har reelle problemer og du må reparere ofte for å få det til å funke, så må du sjekke om du har en plugin som ikke sanerer det den setter inn i basen.
 
Topp