Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dårlig konvertering på sida - innspill ønsket

Jeg har skrevet en liten bok om snekkering for de som er litt ekstra interessert i interiør, og den selger jeg på pallebord.com. Har en del trafikk, men konverteringene uteblir. Jeg regner med at det er langt fra alle som er interessert i å lage sitt eget interiør av de som besøker siden, men samtidig ser jeg av bevegelsesaktiviteten at det er en hel del som har klikka seg ut til betal-siden, men der dropper de å gjennomføre kjøpet.

Jeg er ikke mer enn passe begeistra for Paypal sin løsning, siden de besøkende nærmest må lete gjennom sida for å finne funksjonen der man ikke trenger å lage seg konto (egentlig står det ganske tydelig nederst på sida at man kan betale med kort, men dog), og jeg frykter at jeg taper en hel del penger på dette her. Kontakta Paypal om saken, men de kunne selvsagt ikke være behjelpelig med å sende folk rett til kredittkort-siden... :rolleyes:

Forslag til hva jeg kan gjøre?

Generelt innspill til siden er også fint. :) For øvrig fullstendig klar over at det er lite innhold, men jobber med saken.
 
Er en ebok, men kunne jo likevel ha sendt faktura. Ikke dumt forslag, i grunnen.

Koster 149 kr nå, og dette er det jo opplyst om i teksten. Da tenker jeg som så at det ikke er prisen folk reagerer på, men betalingsfunksjonen, siden folk faktisk klikker seg til betalingssiden, men mulig jeg tar feil. Ka du trur?

Noen innspill for selve siden, btw?
 

i-net

Medlem
Har god erfaring med det du prøver på her, men for å være ærlig er det mye som burde vært bedre:

1. Bedre kjøpsknapp. Den du bruker ser ikke bra ut.

2. Liker ikke tekstfont og størrelsen. Burde vært litt større og bedre å lese.
Og du burde delt opp til flere korte avsnitt som gjør det hele lettere å lese.

3. Du burde ha et "garantert fornøyd" garanti bilde. Og litt mer sånn "Sikker betalingsgrafikk" som gjør kjøper trygg på at det er trygt å kjøpe.

4. Du burde ha fjernet kolonnen til høyre. Det er forstyrrende og bare fører til at folk har ekstra muligheter for å komme bort fra der salget skjer.

5. Salgsteksten burde du ha gått en ekstra omgang på og gjort bedre. Den forklarer og selger ikke godt nok produktet mener jeg. Du burde hatt en punktliste med hva produktet inneholder. F.eks. : 1. Lær å lage stoler, 2. Slik lager du kaffebord osv.

6. Hadde sterkt vurdert å legge inn noen illustrasjoner og bilder som viser hva man kan lære.
Et bilde sier mer enn tusen ord.

Er mye mer jeg kunne ha foreslått, men setter streken der. Håper det var nyttig.
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Jeg foreslår:

-Gjør det mulig å betale med sms(CPA-GAS).
-Gjør det mulig å betale med faktura på epost. Men viktig at kunden bekrefter eposten faktura sendes til. Da slipper du faktura tvister i større grad.
-Kanskje gi kunden en preview?
-Hva sier de som allerede har boka om den? Anbefalinger selger alltid.

Merk at jeg kun har sett siden fra mobil :)
 
Artig mann, Tony..

@ I-net:

1. Hvordan bør den i så fall se ut? Brukte knappen jeg har sett på mange andre nettsider, så antok at den var best, men er jo fort gjort å bytte den.

2. Skal endre font og størrelse. Tenkte også å gjøre skriften mørkere. Noen fonter du har spesielt gode erfaringer med på slike salgssider?

3. Bra forslag, skal ordne det så fort jeg får tid (går ikke så fort dette her, for jeg driver et datafirma i tillegg til å gjøre nett-greiene)

4. Ser den. Forslag til hvordan jeg kan kode det, med det samme vi er i gang?

5. Hehe den er ikke utmerket nei.. :) Skal lage en liste som du foreslår.

6. Tenk at jeg ikke tenkte på det sjøl.. Rart hvordan man ikke ser skogen for bare trær. Skal få ordna det og.
 
Hvilket format er denne boken i? Epub?, Kindle, eReader, PDF? Eller noe helt annet? Burde kanskje stå så folk vet hva de kjøper? :)

Og litt på siden - hva har du skrevet den i (det behøver selvfølgelig ikke å stå - jeg bare lurer) :)

Mvh Dan
 

zapotek

Medlem
Det er mye prat rundt fontstørrelse, "kjøp nå knapp" osv. i diskusjonen. Hva om det er selve produktet (bok om ombygging av paller til bord) som er noe snevert for det Norske markedet? Hva med f.eks. oversette boken til Engelsk og forsøke salg på det internasjonale markedet?
 
Hvilket format er denne boken i? Epub?, Kindle, eReader, PDF? Eller noe helt annet? Burde kanskje stå så folk vet hva de kjøper? :)

Og litt på siden - hva har du skrevet den i (det behøver selvfølgelig ikke å stå - jeg bare lurer) :)

Mvh Dan

Heheh å glemme helt elementære ting, det er jo ikke så dumt.. :rolleyes: Det er en PDf-fil. Noen formening om andre formater selger bedre i Norge, eller skal jeg bare la det være?

Hva jeg har skrevet den i?

Det er mye prat rundt fontstørrelse, "kjøp nå knapp" osv. i diskusjonen. Hva om det er selve produktet (bok om ombygging av paller til bord) som er noe snevert for det Norske markedet? Hva med f.eks. oversette boken til Engelsk og forsøke salg på det internasjonale markedet?

Å, men det er den. Veldig lite søk, men jeg får en bra slump av de søkene som er. Grunnen til at jeg spurte om råd til siden er at det er mange som klikker seg til betalingssiden men ikke gjennomfører kjøpet. Interessen for å kjøpe ser da altså ut til å være der, men folk ombestemmer seg. Det, også vil jeg jo gjerne ha enda flere klikk til betalingssiden. Må bare få folk til å gjennomføre kjøpet..
 
Topp