Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dårlig kvalitet på FB-Page profilbilde

agrimsrud

Medlem
Har sett etter en løsning selv, men virker som FB komprimerer profilbilder nådeløst, dessverre.

Lagt til:
Måtte teste en ting. Tok profilbildet, forstørret 250% i Photoshop, eksporterte som høy kvalitet og lastet opp som nytt profilbilde. Resultatet ble faktisk bedre. Fortsatt komprimert av FB, og langt fra optimalt, men bedre.

Regner med at hvis du prøver deg frem med forskjellige størrelser og kvaliteter, så vil de komprimerte bildene se litt forskjellige ut hver gang, og forhåpentligvis kommer du før eller senere over en brukbar versjon.

Mine 5 ¢
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Burde da være en formel på dette. Ser andre har fått det til (så fremt de ikke har gjort det før FB eventuelt la på den dårlige komprimeringen). Før gikk det ann å hoste filen selv, så vidt jeg forstår. Dette er visst ikke mulig lengre.

FB lar vanlige brukere laste opp mer eller mindre ubegrenset med albumer full av bilder. Bedrifter og organisasjoner som har Page derimot, får knapt lov til å laste opp et profilbilde som er bruktbart. Merkelig priorteringer.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
hm, se på det der ja... problemet er nok at det ikke merkes så godt på vanlige bilder, men når det er en logo man laster opp så forventer man jo at kantene skal være helt skarpe osv på en helt annen måte enn for et foto, litt tåpelig at de gjør om alt til jpg selv om det er png eller gif man laster opp (jeg testa begge)... men mener at det var annerledes før, kan ikke huske at det var sånn forrige gang jeg lagde en facebookside
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Hey!

Rart at de ikke kan få laget en skikkelig løsning på dette..
Spesielt med at det er faktisk verdens største nettsted..

ps.
Jeg "liker" firma siden nå da, forresten ;)
.ds

/S
 

Dre_C

Medlem
Har du selv prøvd å lastet opp bilde i jpg format? Kanskje greit å prøve det siden FB allikevel gjør det om til jpg
 

Nutz

Med lem
Tror jeg ville eksperimentert med en redusert palett, trenger tross alt ikke all verdens dybde på det bildet...
Kanskje konvertert originalbildet fra 32 bit ned til 8 bit, kommer garantert ikke til å miste noen farger av den grunn..
Teorien er at FB kanskje ikke komprimerer så massivt da.
 
Topp