Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dårlige lenker inn = SEO straff

Tonny Kluften

Administrator
Jeg eksperimenterer ikke så mye med SEO, men klarte å gjøre det ufrivillig med ei nettside o_O Det var slettes ikke meningen, men jeg klarte å legge inn link til sida i footern på drøssevis av nettsider.

Det gikk ikke bra og rankingen i Google ramlet som en full 14-åring på glattisen.

Jeg fjernet lenkene og rankingen kom på plass igjen. Lærepenge = alltid trippelsjekk ting. Les mer detaljert her: https://www.lykkemedia.no/seo-2018-fjern-linker-fra-darlige-sider/
 

KIA

Medlem
Bra artikkel. Hvordan kan du vite om at en side er av type "dårlig nettside"? Jeg vet ikke om jeg kan stole på DA og PA fra Moz sin Open Site Explorer på en side. Jeg tror DA fra Moz blir beregnet pga hvor mange Inboud links side har. Det vil si jo mer links jo bedre DA, unnasett om links kommer fra spambloggere.

Fins det noe som kan gi bedre indikatorer som tyder på"dårlig side"?
 

Tonny Kluften

Administrator
Det er ihvertfall viktig å tenke på at det ikke er Google som har funnet opp DA og PA.

Ville heller kalt det "dårlige lenker" enn "dårlig side", fordi dårlige lenker innbefatter lenker fra spamsider, betalte lenker fra bra sider og egentlig alle lenker som har oppstått unaturlig, enten de er betalte eller er spammet inn. Lenker lagt inn i totalt urelatert innhold kan også være dårlige lenker.
 
Topp