Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dagens gode(?) webutviklingsidé: Brukerassistert søk

webmoney

Søkemotoroptimist
Ikke alle har så god føling (for å bruke et diabetes-uttrykk) med internett og søkemotorer som deg som leser denne postingen. Jeg får ofte spørsmål fra familiemedlemmer om "Asle, kan ikke du bare finne (skjema/ flybilletter/ TV-program/ gratis programvare/ ...) for meg, du som er så flink med data".

Dette har gitt meg en idé:

Hva med en brukerassistert søketjeneste? Jeg tenker meg en nettside med en alminnelig Google søkeboks, der man også kan klikke på en knapp for å chatte med en live operatør.

Hvis man ikke finner det man ønsker, kan man be en "ekte person" (bah -- dårlig uttrykk, da) om assistanse.

Jeg tenker ikke å ta betalt for assistansen.

Spørsmål 1: Vil en slik tjeneste dra oppmerksomhet og trafikk?
Spørsmål 2: God idé eller dårlig idé?
 

Knut

Medlem
Tror at en sånn tjeneste kunne vært en god ide mot at man betaler for den. Lage ett nettverk av "hjelpere" og disse får f.eks 70% av inntektene av det de drar inn. Er det mange nok kunne dette være 24/7 tjeneste der man betaler litt ekstra etter klokka 21.00 til 08.00
Tror ikke man trenger å være redd for å ta litt betalt, mange er ganske "paniske" når de får problemer etter klokka 16.00 og support er stengt.
Er problemene av en sådan art at man bør bruke telefon s kan man opprette ett 815 nr og hver hjelper får sitt siffer man taster inn.

Problemene en vanlig bruker får er veldig ofte noe vi andre ser på som ett ikke-problem og mange kan nok være brukandes til enn sånn tjeneste.
 
Sist redigert:

webmoney

Søkemotoroptimist
[...]Tror ikke man trenger å være redd for å ta litt betalt, mange er ganske "paniske" når de får problemer etter klokka 16.00 og support er stengt.[...]
Først og fremst: Jeg er helt enig med deg, Knut. Man skal ikke være redd for å ta betalt for å hjelpe noen.

Men å innføre mikrobetaling for en sånn tjeneste gjør alt mye mer komplisert, både teknisk og organisatorisk. I tillegg til at det blir mye mer "friksjon" involvert. Kunden må plutselig logge inn på PayPal, han må tenke seg om, etc.

Så det har jeg ikke så veldig lyst til.
 

picxx

Well-Known Member
Kunden må plutselig logge inn på PayPal, han må tenke seg om, etc.

nocreditcard.com har microbetaling via sms, også til norge, hvor man slipper å ordne egen gateway bla.bla.bla. 3.de parts prosessor.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Når det gjelder inntektsmodeller:

Er man med i et par hundre affiliateprogrammer skal det jo noe til å ikke tjene noen kroner når man hjelper brukeren i andre enden med å finne fram til flybilletter til Alicante, DVDer, forbrukslån eller nesten hva som helst annet.

Og man driver jo med dette mens man likevel sitter og nerder seg. Jeg ser for meg at man bør være 4-5 stykker, slik at det alltid er en operatør tilgjengelig.
 
Topp