Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Database med informasjon om biler

Hvis du tenker på selve informasjonen om eiere så ligger det i "Det sentrale motorvognregistere" - Autosys er programmet politet, vegvesenet m.m benytter for å hente ut informasjon fra det registeret.

Det finnes webtjenester for å finne eier og informasjon om kjøretøy via regnr, men for og få tilgang til det må man søke statens vegvesen. Og ha en "gyldig" grunn til og trenge denne tilgangen (F.eks Parkeringsselskaper, Inkassoselskaper m.m). se www.infotorg.no

Når det gjelder kun deler og informasjon om bil så vet jeg ikke hvor de henter det. Har sett etter dette jeg også. Men er mange tilbydere f.eks www.bildelekatalogen.no

Har tidligere benyttet meg av www.infotorg.no i et firma jeg jobbet i tidligere og det er fantastisk dyrt. mener det lå rundt 8,- brutto pr oppslag.
 

NilsF

Medlem
Blunder av NRK?

I et innslag klokken 19.03.50 på Søndagsrevyen i dag (på NRK1), omtales en trafikkulykke på E39 i Rogaland, hvor 5 personer ble skadd, to av dem alvorlig. Innslaget viser et usladdet nærbilde av registreringsnummeret på den ene bilen. TV-tittere har dermed mulighet til å søke seg frem til eieren via Vegvesenets SMS-tjeneste, og kanskje vil noen engste seg unødvendig for noen av sine kjære, da de to siste sifrene er noe utydelige og kan leses feil.

Vanlig praksis er, etter det jeg ellers har sett, at registreringsnummer alltid sladdes ved visning av bilder og film av biler som er involvert i ulykker.

Se innslaget (denne lenken gir riktig sending bare i dag)
 
Sist redigert:
Topp