Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Database-problem wp

Handler_read_rnd 324 M
Handler_read_rnd_next 3,007,50 M

Ifølge support er det mye mulig dette skyldes at jeg har brukt samme bruker på flere databaser. Spørsmålet er om jeg nå må lage en helt ny base og følgelig miste alle innleggene, eller om det går an å slette de andre basene istedet og beholde den ene som er i bruk for tiden?
 

picxx

Well-Known Member
Ifølge support er det mye mulig dette skyldes at jeg har brukt samme bruker på flere databaser.

Regner med du fremdeles bruker DH.
Jeg bruker samme bruker på opptil 30 db på DH helt uten problemer, og databasene skal ikke 'gå i spinn' bare fordi du bruker samme bruker.
Tror den supportkaren du snakket med har tygget litt for mye kat på jobb, så prøv å kontakt support en gang til du.
 
Jeg tror det er dreamhost som rumpekjører meg.. Har lagt inn en rykende fersk wp install i en subfolder, med en helt ny database, ny bruker, og med et standard theme uten plugins eller content.

Den bruker fremdeles over 10 sek på å laste siden :(
 
Jeg kommer ingen vei med support. De ber meg "indexing the relevant tables can provide a great increase in throughput."

Hva mener de med det, og åssen i huleste gjør jeg dette?
 

vidarlo

Apache-junkie
Jeg kommer ingen vei med support. De ber meg "indexing the relevant tables can provide a great increase in throughput."

Hva mener de med det, og åssen i huleste gjør jeg dette?

Du oppretter indexer, som passer. Då må du typisk sjå på kva type queries WP bruker, og lage indexes ut fra det.

I tillegg bør du skru på caching-modulen, slik at du slepp å gjere dei mysql-oppslaga så alt for ofte.
 
Du oppretter indexer, som passer. Då må du typisk sjå på kva type queries WP bruker, og lage indexes ut fra det.

Gresk.. Jeg vet stort sett hvilke plugins og spørringer i det aktuelle themet som stikker kjepper i hjulene for meg, men aner ikke hvordan jeg i praksis lager såkalte indekser i sql-basen ut fra det.. Finner heller ingen guider på nettet

I tillegg bør du skru på caching-modulen, slik at du slepp å gjere dei mysql-oppslaga så alt for ofte.

wp-cachen kræsjer med en annen viktig modul på siden min, så jeg måtte disable den :(
 
Dobbeltpost :)

Løste problemet med wp-cache ved å ekskludere stringen til pluginen den kræsja med, og har bedret load time ved å optimalisere alle tabellene. Men står fremdeles igjen med problemet med de index-greiene..

Er det ingen som har peilig på hva/hvordan man gjør? evt kan peke meg i retning av en indexing for dummies guide ellerno?
 
PHP:
}
	
		$this->default_values();

		$result = mysql_query("
			CREATE TABLE `$wpdb->ak_popularity`
			(
				`post_id` INT( 11 ) NOT NULL 
				, `total` INT( 11 ) NOT NULL 
				, `feed_views` INT( 11 ) NOT NULL 
				, `home_views` INT( 11 ) NOT NULL 
				, `archive_views` INT( 11 ) NOT NULL 
				, `category_views` INT( 11 ) NOT NULL 
				, `single_views` INT( 11 ) NOT NULL 
				, `comments` INT( 11 ) NOT NULL 
				, `pingbacks` INT( 11 ) NOT NULL 
				, `trackbacks` INT( 11 ) NOT NULL 
				, `last_modified` DATETIME NOT NULL
				, KEY `post_id` ( `post_id` )
			) 
		", $wpdb->dbh) or die(mysql_error().' on line: '.__LINE__);
		
		if (!$result) {
			return false;
		}

Det er tabellen til pluginen. Så henter den inn data på alle de variablene hver gang siden lastes.

PHP:
}
	
	function mine_data() {
		global $wpdb;
		
		$posts = mysql_query("
			SELECT ID
			FROM $wpdb->posts
			WHERE post_status = 'publish'
		", $wpdb->dbh) or die(mysql_error().' on line: '.__LINE__);
		
		if ($posts && mysql_num_rows($posts) > 0) {
			while ($post = mysql_fetch_object($posts)) {
				$this->create_post_record($post->ID);
				$this->populate_post_data($post->ID);
			}


PHP:
}

	function create_post_record($post_ID = -1) {
		global $wpdb;
		if ($post_ID == -1) {
			global $post_ID;
		}
		$result = mysql_query("
			SELECT post_id
			FROM $wpdb->ak_popularity
			WHERE post_id = '$post_ID'
		", $wpdb->dbh) or die(mysql_error().' on line: '.__LINE__);
		if (mysql_num_rows($result) == 0) {
			$result = mysql_query("
				INSERT 
				INTO $wpdb->ak_popularity
				VALUES
				(
					'$post_ID'
					, '0'
					, '0'
					, '0'
					, '0'
					, '0'
					, '0'
					, '0'
					, '0'
					, '0'
					, '".date('Y-m-d H:i:s')."'
				)

Mener problemet er noe med at den kjører spørring på endring i post-popularitet hver gang siden lastes, så sorterer den resultatene og laster det inn på siden med mindre cache er enablet. Og dette eter mye ressurser. Er jeg inne på noe eller er jeg helt på jordet?
 
Topp