DEAL EXTREME - ufattelig dårlig

En tråd i 'Nettbutikk' startet av Tonny Kluften, 28 Aug 2012.

1. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Tenkte jeg bare skulle komme med en generell advarsel mot å bruke Deal Extreme (dealextreme.com eller liveshipment.com) slik at andre enn meg slipper å kaste bort tiden på dem. Har brukt Deal Extreme til dropshipping nå i noen mnd og det fungerer ikke i det hele tatt.

- Leveranser tar ofte 1 mnd eller mer.
    - Ofte kan de ikke levere varen i det hele tatt, det får du ikke beskjed om.
    - De avslår alltid å betale tilbake penger betalt for varer de ikke kan levere.
    - Hvis man sender supportforespørsel svarer de kun på et spørsmål hvis det er flere i henvendelsen.

Så som dere skjønner så går det ikke an å bruke Deal Extreme eller liveshipment.com (ordreavdelingen deres for dropshipping), til noe fornuftig i business. Kundene som venter på varene blir både sinte og frustrerte og det skjønner jeg veldig godt.

Sist redigert: 28 Aug 2012
  2. Erlend Medlem

Har dessverre samme erfaring med Dealextreme. Ventet i flere måneder på en forsendelse tidligere i år, og det holder ikke mål!

3. Jiberish Guest

4. Tonny Kluften

Har testet Chinavasion ja, men vareutvalget er ikke kjempestort.

5. Stein Ove Helset Hacker

Jeg har hatt blandede erfaringer med DE. En gang gikk det under en uke fra jeg bestilte, og en annen gang 5 uker. Så jeg vet ikke jeg hva de gjør, om de samler og mange og så sender de?
    Å drive business med dropshipping derfra kan jeg ikke tenke meg er det beste nei. Å kjøpe noe i en nettbutikk her i Norge ( som driver med dropshipping ) og så må du vente i 1 mnd er jo uholdbart.

6. zapotek

zapotek Medlem

For å snu spørsmålet litt på hodet: Jeg klarer ikke å forestille meg at det går an å drive droppshipping med en leverandør som befinner seg på andre siden av kloden på en knirkefri måte....

7. Hakasu

Hakasu Medlem

Jeg mener å ha hørt at de samler opp store containere med leveranser til Norge slik at fraktkostnadene blir små. Derfor tar det noen ganger lang tid, mens det går mye fortere andre ganger.

8. hvaer Medlem

Selv handler jeg aldri via DX lenger, men bruker stort sett miniinthebox.com(lightinthebox.com) eller eller aliexpress.com

9. typisk Utvikler

Finner ting som regel på DX, men bestiller til 60% av prisen på ebay. Samt frakt fra UK.

10. Mats Danielsen

Mats Danielsen Medlem

En leverandør jeg er veldig godt fornøyd med er Focalprice.com - kjapp levering (tar ofte under 1 uke!) :)

11. Tonny Kluften

Ja, men i noen kategorier bytter Focalprice ut produkter så ofte at det er umulig å drive en nettbutikk basert på leveranser fra dem uten å ha backup fra en annen leverandør. Når de bytter ut så ofte blir det kundene som tar støyten ved at de ikke får varer de bestiller.

12. VetleHaugen Medlem

Kjenner til at denne karen tjener penger på dropshipping til Norge. Med litt detektivarbeid er det vel mulig å finne ut hvem som leverer varene:

Nettside oversikt - Norid: Whois-databasen

13. flippflopp

flippflopp Medlem

14. Soufian88 Medlem

Halla. Ser her at de tilbyr gratis frakt på alt, men står leveringstid mellom 7-15 dager, er det med gratis frakt du har fått leveringen på under en uke eller? Tenkte bare å spørre for sikkerhets skyld;)

15. Maggern New Member

Erfaringer?

Er det noen som har erfaringer med drop shipping hos lightinthebox.com, miniinthebox.com eller focalprice.com?

mvh
    M.

Del denne siden