Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dele Adsense inntekter

zapotek

Medlem
Har hørt snakk om at det skal gå an å dele inntektene fra en side på to forskjellige Adsensekontoer. Stemmer dette, og isåfall hvordan gjøres dette?
 

picxx

Well-Known Member
Du kan dele den på så mange du vil med denne plugins'en (wordpress):
Author Advertising Plugin

Vær imedlertidig oppmerksom på at du ikke kan ha andre adsense unit'er på siden om du bruker denne iflg. adsense TOS.

edit: Den virker også på alle andre nettverk, og er ikke begrenset til kun adsense.
 

picxx

Well-Known Member
Du kan ha så mange units du bare vil, men alle må da være med i revshare programmet på siden. Du kan ikke legge inn en unit med revshare og sette opp to statiske med egen pub-id.
Husker ikke helt hvor jeg leste dette, men ta en titt i adsense's TOS for å være sikker.
 
Du kan ha så mange units du bare vil, men alle må da være med i revshare programmet på siden. Du kan ikke legge inn en unit med revshare og sette opp to statiske med egen pub-id.
Husker ikke helt hvor jeg leste dette, men ta en titt i adsense's TOS for å være sikker.

Aha skjønner.

Hva er egentlig forskjellen? Jeg synes Google har så mye rare regler, jaja.
 

zapotek

Medlem
Med andre ord må det kun være annonser fra en Adsensepublisher om gangen på en side? Så skifte pub-id på dem feks annenhver sidevisning?
 

zapotek

Medlem
Jeg drar opp denne igjen. Er det noen som vet 100% sikkert at dette er lov i forhold til Adsense's TOS? Altså om man bruker et plugin som roterer de ulike deltagernes annonser annenhver visning?

Google har jo et eget system for dette, men man må ha over 100 000 annonsevisninger pr dag for å kunne søke.

Finner ørten tråder om dette på Webmasterworld, men blir ikke noe klokere. Ser folk som har sendt brev til Google og spurt om dette, men de har kun fått svadasvar av typen "les retningslinjene så finner du svaret".
 

zapotek

Medlem
Da fant jeg faktisk det offisielle svaret om noen er interessert: Inside AdSense: Sharing your ad space

Et lite utdrag:

"Sharing your ad space
A number of publishers have asked us if it's acceptable to place multiple publishers' ad code on the same page or site. Often they'll run into this issue when two AdSense publishers manage a site together and both want to display their ads, or if a site owner hosts content and ads from other publishers on the same page as their own.
"
 
Topp