Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Design av produktboks

hurricane

Medlem
Hei,
ønsker å øve meg litt i photoshop/illustrator.
Jeg tenker å lage label til et produkt og forpakning til produktet (en firkantet boks).

Hvilke verktøy er best til dette formålet, og hvordan lager man en firkantet boks i photoshop? målet er å lage noe jeg kan sende til et firma, så tar de seg av "printingen".
Er det bare å lage en slik template: http://0.tqn.com/d/rubberstamping/1/0/A/T/-/-/model_box.jpg og legge til ønsket tekst, farger, bilder etc? Hvordan lager man en slik template fra bunnen av selv? målene på boksen skal være 5,5cm (alle sidene) og 10cm i høyde

Noen som har erfaring og noen tips å komme med?

All hjelp mottas med TAKK!
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Nei, trykkeriet har ikke spesielle verktøy til det, men hvis det er en standardstørrelse/pakke de lager mye (smart å holde seg til av flere grunner) så kan du sannsynligvis få en mal/template, sannsynligvis som en PDF, men denne ser i bunn og grunn ganske lik ut som det bildet du linket til.

Til selve layoutjobben ville jeg ha brukt InDesign, med illustrator og photoshop til forskjellig grafikk, men strengt tatt KAN du fint gjøre alt i f.ex. photoshop eller illustrator også.

(lager litt emballasje innimellom, selv om det ikke er det jeg gjør mest av)

I indesign er det greieste da å legge pdf'en inn i et bakgrunnslayer, for så å plassere noen guider på strategiske punkter. Deretter lage en figur med rette mål "oppå", med et omriss av hele trykksaken, og gjerne noen tynne linjer der bretter osv skal gå (NB: Vær NØYE med målene! Sannsynligvis står det mål på pdf'en, i såfall lager du guidene og figuren etter disse, IKKE bare etter øyemål etter linjene på pdf'en) og avhengig av hvordan du skal ha sluttresultatet kan du enten fylle inn farge i denne figuren eller bare gi omrisset en tynn strek som du setter til no print.
 
Sist redigert:
Topp