Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dilemma vedr to domenenavn og nytt firma

Letitbe

Medlem
Hei,

la oss si at jeg har nettsiden/bloggen www.mineturer.no. En nettside som er bygd opp gjennom flere år, har bra treff i google og inneholder tusenvis av bloggposter og bilder. Så ønsker jeg å starte et turguide-firma, og til det formålet ønsker jeg meg et nytt domene som er likt firmanavnet. F.eks www.turguiden.no

Nettsiden min www.mineturer.no synest jeg er såpass bra, og jeg kan med enkle grep omgjøre den til å bli en bra nettside for turguide-fimaet mitt. Jeg vil helst slippe å ha to individuelle nettsider (og webhotell).

Hvordan bør jeg gjør det med domener, videresending og slikt?

Det jeg tenker er at når man går inn på www.mineturer.no så vil man se at domenet endres til www.turguiden.no, og med ny logo øverst "Turguiden", samt nytt innhold. De som går inn på det nye domene www.turguiden.no vil komme inn på den samme siden som www.mineturer.no.

Men hvordan blir det med alle de gamle lenkene..? og søkbarhet i google? Vil noe av dette ødelegges? Må/bør det fortsatt være slik om man klikker på en link så er det www.mineturer.no som vises.. eller bør det også endres..?



Kunne jeg fått noen innspill på hvordan bør jeg gjør dette med nytt domennavn/nettside, mens jeg samtidig vil beholde den gamle siden..?



Andre løsninger/forslag tas imot med takk!



Takk for svar:)
 

Letitbe

Medlem
Takk for svar. Ganske omfattende ja. Tror jeg ønsker å gjøre det på enklest mulig måte, ved feks bare å beholde den opprinnelige siden, men bytte domenenavn/videresende fra nytt til gammelt..
 
Topp