Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dine beste tips til annonsering

Krelei

Medlem
Skrev nettopp et langt innlegg som bel borte. Gjorde jeg noe ulovlig, tro?

Det jeg ba dere om tips til er de mest kostnadseffektive annonseringene dere har gjort. Man må riktignok bruke penger for å tjene penger, men den lille bufferen jeg har er det vanskelig å røre ved i usikre tider. Jeg har facebookside (hvor mine 88 likere ikke lenger er nok :)) og jeg har blogg som stadig oppdateres og jeg har en butikk med ulike åpningstilbud.
Har pratet med mediasoft i dag ang. annonsering i lokalaviser, på nett. Jeg har tittet på Google adwords og annonsering på facebook. De to siste hadde så mye forklaringer at jeg slet med å finne forståelse. Men det gjør jeg nok med litt innsats. Salgsavd. i madiasoft ba meg tenke litt på hva jeg ønsker og det er derfor jeg spør dere først. Hva er deres erfaringer med annonser?

Jeg har en nettbutikk som selger sengetøy, pysjer og pledd mm. (altså, en liten nisje...), så kundene mine er vel først og fremst dem som bor steder uten det helt store tilbudet. Men alle er velkomne. Dere også om dere vil ta dere en titt. Velkommen til Nattugla
 

timepoint

Medlem
Tips mer salg på internett.

Hei.

Bra nettbutikk forresten.

For å fokusere på mest mulig salg. Ville jeg begynt med ppc annonsering på søk.
Da er det mulig 3 aktører:

www.google.no/adwords
Scandinavian AdNetworks
bingads.microsoft.com - ikke live i Norge før ca November på Yahoo+bing

Vis da annonser kun når noen søker på eks: babyutstyr, barneklær osv.

Du vil nok trenge noe drahjelp på kjennskap, så noen bannere på typiske barnesider som Babyverden.no - alt om baby for deg som prøver Ã¥ bli gravid, er gravid eller har barn - Mammanett.no osv er nok lurt.

Ellers er SEO viktig - og etter en kjapp titt på sida di, så det helt greit ut.

Innen lekebransjen så gjorde Fisher Price noe lurt. Isteden for å lage en stor nettside om lekene sine osv. Laget de heller en nettside om hvordan bli gode foreldre. Da traff de mange som søkte etter råd, og Fisher Price kunne bidra med leker som barn lærer noe av.

Stå på!
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det aller, aller viktigste når du skal annonsere, er at du gjør det så målrettet som overhodet mulig. Det hjelper lite å slenge ut en stor banner på VG.no om du ikke vet at de har mange lesere i din målgruppe.

Søk litt på nettet, kanskje du finner bloggere som bl.a skriver litt om ting i din nisje? Her kan du f.eks spørre om å kjøpe annonseplass eller sponse konkurranser hvor vinneren får produkter fra deg.

Ellers fungerer Adwords greit, men jeg ville også jobbet litt med Søkemotoroptimalisering (les mer om det her: Søkemotoroptimalisering - Wikipedia). Ved å jobbe med SEO (søkemotoroptimalisering forkortet) vil du få naturlig besøk fra folk som søker etter produkter i din nisje, og det beste er at disse vil fortsette å komme igjen og igjen. Når du har brukt opp budsjettet ditt på Adwords, slutter også kundene å komme. :)

Ellers støtter jeg meg bak forslaget til timepoint om å annonsere på barnesider, som jo er veldig målrettet for din side.
 
Hvis man skal annonsere for ei nettside eller en blogg, så bør man annonsere på internett. Da følger det med en direktelink som gjør at folk umiddelbart begynner å besøke nettsiden eller bloggen. Prisen avhenger hvor stort publikum som kan forventes, og hvor mange som ønsker reklameplass.

Hvis nettsiden eller bloggen har god synlighet i søkemotorer, så er det ikke nødvendig med store annonse-kampanjer. Kanskje i perioder de aktuelle målgruppene er veldig aktive på internett. Med bloggen min klarer jeg uten problemer å skaffe lesere med god synlighet i søkemotorer og statusoppdateringer på egen Facebook-side. Har aldri kjøpt reklame for bloggen min, men har likevel 20 daglige lesere.
 

Tony J

Alle skal få
Jeg har et lite supertips:) Du kan opprette en gruppe på Facebook om bloggen din. Gi den navn og skriv informasjon og link til bloggen din i "om gruppen". Last så opp et coverbilde som er i samme stil som bloggen din. Sett gruppen til "åpen". Deretter legger du alle vennene dine til i gruppen. Her har ikke Facebook noen funksjon som gjør at vennene dine må godta/avslå invitasjonen. Så har du 500 venner vil gruppen din få 500 medlemmer. Før regelrytterne kommer: Det finnes per dags dato ingen konkrete retningslinjer som omhandler grupper i "page terms" og så er fult lovlig å lage grupper som man igjen kan koble til sitt nettsted. En facebook representant i gruppen Promotion Guidelines har også stadfestet at det er lov å linke til tredjeparts bedrifter i slike grupper (f.eks finn.no) slik at du for hvert blogginnlegg du har kan du poste dette i gruppen din. Ha en fin dag :)
 
Topp