Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dine tanker om +1 knappen til Google

zapotek

Medlem
Rulles visstnok ut i SERPS innen et par uker. Hva er dine tanker om dette? Skrekkblandet fryd eller rett og slett nervøs?
 

agrimsrud

Medlem
Kommer den til å påvirke PR og rangering? Er isåfall redd den vil misbrukes og at folk vil finne metoder for å stemme egne sider urettmessig høyt.
 

Eggan

medlem
Er vel ikke lenge til at man kan kjøpe +1 fra alle billiglandene, nei, har personlig ikke troen på dette. Blir vel litt lett å manipulere?
På det Norske markedet tror jeg det er for få som kommer til å bruke det til at det kommer til å telle noe.
 

KBleivik

Banned
Google+ er også ett nytt prosjekt de sysler med Slik er Googles sosiale nettverk - ITavisen

Det ser ut som dette tar av og WebProNews har flere artikler om Google+ i dagens utgave hvorav to er:

Will Google+ Maim Twitter?

Will Google+ Maim Twitter? | WebProNews

Google+ To Pass 10 Million Users Today, 20 Million By Weekend

Google+ To Pass 10 Million Users Today, 20 Million By Weekend | WebProNews

Med Google Buzz, places etc. friskt i minne, er jeg usikker på om dette er keiserens nye klær, en ny fad eller en tjeneste som vil bestå.

Personlig synes jeg de skulle konsentrere seg om å forbedre kjernevirksomheten. Men når man har for mange ressurser og penger er det kanskje en naturlig utvikling at produkter og tjenester spretter opp fra Google hvor bare et fåtall vil overleve.
 

Keanu

Geek
Viktig å skille mellom +1 og Google+. Har lekt meg og undersøkt Google+ i dag, og ser mye spennende. Selvsagt er verdien av et sosialt nettverk veldig avhengig av hvor mange venner/interessante personer det er der, så jeg skal følge spent med etter hvert som dette åpner seg opp.
Tror jeg har noen invites (iallefall mulighet til å sende ut), så om noen har en gmail-adresse og har lyst til å ta en titt, send meg en PM.

+1 tror jeg er at naturlig steg for Google og søkemotorer generelt. Sosiale, lokaliserte og personlige søk blir stadig viktigere, og da kan det være veldig nyttig for google å ha et slikt system implementert.
Så lenge det hovedsaklig er sosialt søk (+1ene er kun relevante for de du kjenner), er også mulighetene for gaming mindre, selv om den selvsagt er til stede.
 

agrimsrud

Medlem
Personlig synes jeg de skulle konsentrere seg om å forbedre kjernevirksomheten. Men når man har for mange ressurser og penger er det kanskje en naturlig utvikling at produkter og tjenester spretter opp fra Google hvor bare et fåtall vil overleve.
Konseptet bak G+ er vel å knytte "den enkeltes internett sammen". Bl.a. ved at søkeresultatene påvirkes av hva du og dine venner i G+ liker (+1 knapp anyone?). Det må vel kunne sies å handle om forbedring av kjernevirksomhet...

Edit: Og der får jeg for ikke å publisere svaret med en gang. Ser Keanu var inne på noe av det samme.
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Jeg kommer ikke til å bruke +1 knapp på noen av mine nettsteder. Grunnen er at når +1 på mine nettsteder ikke kan måles av Google kan de ikke gi dårligere ranking pga at ingen klikker på +1 knappen.

Forstår tankegangen din Tonny, men jeg tviler på at Google gjør dette. Husk du kan fortsatt få +1 klikk både fra knappen som vises i SERPS og brukere som deler innholdet.
 

Tonny Kluften

Administrator
Forstår tankegangen din Tonny, men jeg tviler på at Google gjør dette. Husk du kan fortsatt få +1 klikk både fra knappen som vises i SERPS og brukere som deler innholdet.

Hvorfor klikker noen på +1 i SERP forresten? Fordi visningen i SERP ser bra ut eller fordi de kjenner siden fra før?
Jeg tror de færreste brukere vil gå inn på en side og så gå tilbake til SERP bare for å klikke på +1.
 

zapotek

Medlem
Ulogisk at man klikker i SERPS ja. De som bruker +1 som et sosialt nettverk kan uansett klikke +1 og dele nettsteder med vennene sin når de er innlogget.
 

zapotek

Medlem
Ser at det begynner å tikke inn litt trafikk fra plus.google.com nå, men aner jo selvsagt ikke om det er fordi brukerne har brukt knappen jeg har implementert.
 

hansson

Langveisfarende
Har enda ikke sett en eneste lenke i søkeresultatet der en kontakt anbefaler noe. Nå har jeg ikke så veldig mange google-kontakter, men likevel, jeg burde ha lagt merke til det hvis noen av dem hadde anbefalt noe. Har sett i SERP at kontakter har delt noe på Twitter. Så langt har Conta Faktura, som har mange tusen aktive brukere, 17 pluss-klikk og 21 twitter-shares (og 175 følgere på FB). Tror neppe dette tar helt av for 1+ sin del.
 
Topp