Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Disqus or not Disqus?

Zmarty

Medlem
Hey folks!

Jeg bruker Disqus som kommentar system på en av mine sider. Er det flere her som bruker dette i stedet for det "vanlige" som er innebygget i Wordpress? Er dere fornøyd?

Jeg er litt i tvil om jeg skal fortsette med Disqus, eller om jeg bare skal bruke standard løsningen i wordpress. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva som vil være best/enklest for å få folk til å kommentere på siden :)
 

Zmarty

Medlem
jeg testa det litt en stund, men det var ett og annet jeg ikke fikk til å funke, mener bl.a. det ikke gikk å kommentere hvis man ikke var logga inn, selv om det egentlig skulle gå, i tillegg ble hele greia bare en ekstra løsning for noe som allerede funka helt fint, så jeg droppa det.

Ja, det er litt av en slik følelse jeg også sitter med. Det positive ved å bruke Disqus kontra Wordpress eget comment system, er jo at er man ført registrert et sted med Disqus, så slipper man å regge seg på andre sider som også bruker Disqus....

hmm....tror jeg gir Disqus en sjanse til...
 

peterandrej

pensjonert moderator
Terskelen for å kommentere blir utvilsomt høyere når det kreves at brukerne oppretter en konto, men for noen kan dette faktisk være en fordel. Tenk deg organisasjoner som tar opp en del kontroversielle emner, og som har stort behov for kontroll av debatten. I slike tilfeller kan jeg tenke meg at Disqus er et godt verktøy.

Men på vanlige blogger om katter, så er jeg usikker på vitsen. Men nå har jeg aldri prøvd systemet, så aner i realiteten ikke noe om det.
 

Zmarty

Medlem
Terskelen for å kommentere blir utvilsomt høyere når det kreves at brukerne oppretter en konto, men for noen kan dette faktisk være en fordel. Tenk deg organisasjoner som tar opp en del kontroversielle emner, og som har stort behov for kontroll av debatten. I slike tilfeller kan jeg tenke meg at Disqus er et godt verktøy.

Men på vanlige blogger om katter, så er jeg usikker på vitsen. Men nå har jeg aldri prøvd systemet, så aner i realiteten ikke noe om det.

Disqus kan settes opp slik at det ikke kreves noen registrering i det hele tatt. Man skriver en kommentar som gjest (navn+mailadresse)...
 

Britta

stoffdronning
Jeg forstår ikke helt hva som er galt/vanskelig med det innebygde kommentarsystem av WP?
Den kan jo instilles på alle måter.

Nå har jeg ikke allverdens kommentarer, men jeg valgte å ha innstillingen at første kommentar av en person må godkjennes av meg, etterpå kan de kommentere fritt - så lenge samme mailadresse blir brukt.

Personlig kommenterer jeg ikke på sider med Diskus når jeg skal registrere meg eller skal bruke brukernavn av et annet sted. F.eks. når jeg ønsker å kommentere i avisen og skal bruke Facebook-login til dette e.l.

Hilsen, Britta
 

Travellingman

Nettgrunder
Drar frem denne tråden...

Hva er folkets erfaringer med Disqus nå?

Bruker det selv en del når jeg kommenterer på andre nettsider, men har ikke tatt det i bruk på noen egne nettsider ennå. En ting jeg lurer på er, om man implementerer dette kommentarsystemet på wp sider men senere vil fjerne det, forsvinner kommentarene eller blir de værende?
 

zapotek

Medlem
Drar frem denne tråden...

Hva er folkets erfaringer med Disqus nå?

Bruker det selv en del når jeg kommenterer på andre nettsider, men har ikke tatt det i bruk på noen egne nettsider ennå. En ting jeg lurer på er, om man implementerer dette kommentarsystemet på wp sider men senere vil fjerne det, forsvinner kommentarene eller blir de værende?

Så vidt jeg vet ligger kommentarene lagret på Disqus sine servere, så da forsvinner de trolig samtidig som du fjerner Disqus fra sidene dine.
 

lhlucky

New Member
Jeg kan forøvrig bekrefte at kommentarer blir værende selvom man slutter å bruke disqus. Har fjernet innstikket på en klients side og alle kommentarer var der fremdeles :)
 
Topp