Domene mistet pga. domeneforhandler

En tråd i 'Domener' startet av A.M, 4 Nov 2019.

1. A.M New Member

Hadde en stor overflytting av domener til ny domeneforhandler. Fikk overflyttet alle med auth kode og bekreftelse på at hvert og ett domene var flyttet over pr. mail. Nå viser det seg at ingen av domenene er blitt flyttet (pga. domeneforhandler ikke har sendt ut egenærklæring) og ett av domenene er registrert av et annet firma..

Er det noen som har vært borti liknende før? Domenet er jo tapt ettersom jeg har ikke har noe mulighet for å klage. Jeg mener dette er domeneforhandler sin feil og at forhandler burde dekke tapet av dette ene domenet.

2. Marius_J

Marius_J Security Researcher

Hvilket firma er det snakk om?
    Spør for nysgjerrigheten sin skyld.

Det er domeneforhandleren sitt ansvar.

3. Pong

Pong Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

TS: Domenet har utgått og du har ikke fått beskjed om det?

Egenerklæringen skal såvidt jeg vet kun utfylles når du registrerer et domene eller endrer innehaver.

Å sette pris på et domenenavn blir en vanskelig sak, masse å kverulere over...

4. Oscar Member

Høre med Norid muligens. De pleier jo å handterer domene konflikter.

5. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Du kan prøve å snakke med firmaet som kjøpte domenet og fortelle om det som har skjedd. Det finnes anstendige folk som ikke prøver å utnytte folk som har vært uheldige.

Marius_J og Pong liker dette.
  6. holte Medlem

Synes det her hørtes rart ut. Jeg har aldri vært borti at man må avgi egenerklæring ved flytting av domener. Den avgir du når du kjøper dem.

Se forøvrig denne
    https://domene.shop/faq?id=131

Del denne siden