Kjapp og trygg hosting for Wordpress

domenenavn stategi

Hupsey

Medlem
Dette spørsmålet har sikker vært oppe før her, men jeg spør likevel:
Om man ikke satser på type-in traffik,men er mest opptatt av å komme høyest mulig opp på google ranking er det da fordel å ha flere gode nøkelord i domenet. Eksempelvis om man har en frukt side der man selger forskjellige fruker, da er sikkert frukt.no opptatt, men om man velger www.fruktepleogbananer.no er det sansynligvis ledig.
er det noen bakdeler om man ser vekk i fra at det er at langt navn å husk og å skrive?

vil www.fruktepleogbananer.no rangere bedre på 2 av de 3 nøkkelordene i forhold til det enklere www.fruktweb.no foreksempel?
 

onlyme

New Member
Personlig pleier jeg alltid å registrere domener med gode søkeord hvis de splittes. F.eks dragonadult med estibot takst $700. Oldbush med takst $1.700.
xmadonna, amanda6, amandastube, bush24 o.s.v
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Jeg er ikke noe ekspert på domener... men ja jeg ville også tro at Bananerogepler.no ville rangert bra..

Jeg har et domene som også ifølge estibot er verdt $1000.. Som ikke har noe serlig med trafikk..
mens jeg har en annen side som nettop er startet som er verdt $600
Tror at denne ikke kan brukes som noe vurderings skjema
 

onlyme

New Member
Roboter som anslår salgsverdi er stort sett bare tull. Men la oss holde oss til tema her som er domenenavnst(r)ategi.

Ja det er sikkert. Har sett nettsider solgt for det tidobelte. Estibot har jo ikke peiling på hva slags potensiale en nettside har. Det er jo ofte der den store verdien kan ligge.
 

kongen

kongemedlem
Et domenenavn uten bindestrek er enklere å si, det klinger mer naturlig.

F.eks hvis du skal kjøre en radioannonse så er det mer naturlig å si:
Dra på lopphavet dått kom (DraPåLopphavet.com) istedet for
Dra bindestrek på bindestrek lopphavet dått kom (Dra-På-Lopphavet.com)
 
Topp