Hvis man skulle ønske å flytte fra Domeneshop til en rent norsk aktør. Hvem vil dere da anbefale?
Jeg har brukt Host1.no i over ett år og er godt fornøyd. De er norske og har servere i Norge. De er billigst på webhotell og man får et gratis domene inkludert i prisen. De er billigst på .com .net og .org, .info og tar kun 99.- inkl mva, men litt dyrere enn domeneshop på .no. Der tar de 149.
Fordi jeg har en god del .no domener og får rabatt står de hos domeneshop, men flytter gradvis .com .net .org og .info til Host1
Og med et gratis.no domene kan man lett peke noen domener til webhotellet fra domeneshop. Jeg prøvde også DNS og mener det var omentrent som hos domeneshop, men jeg pekte da et .info domene jeg hadde flyttet fra domeneshop til Host1 og til et webhotell hos Host1
Domeneshop har fått ekstreme priser på .com .net .org, og .info men jeg regner også med at Host1 øker noe etterhvert. Det er ikke godt å si.
Likevel... Gratis domene følger hvis man betaler for 12 mnd eller mer og gjelder kun .com, .org, .net og .no-domener. Dessverre er det største webhotellet kun på 10 GB, men likevel så billig at man gjerne kan bestille to.
Nordhost ser både bra og spennende ut, men har ikke kommet så lang. Tenkte å teste web 100 og de er billigere enn både domeneshop og Host1 på .no domener. Tror det er 125 inkl mva.
Web 100 hos Norhost har plass til ti domener, men vet ikke om det går an å peke domener dit fra domeneshop. Prisene de oppgir er eks mva.
Sircon ble jeg skuffet over siden jeg bare kunne ha ett domene, enda det står databaser i flertall. Det gikk ikke an å peke domene, men prøvde kun den de kaller mini på 10 GB.
Så det spørs egentlig hva du er ute etter og hvor mange domener du har, og hva slags domener det er snakk om, og ikke minst størrelse på webhotell.