Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domeneshop treg?

J

Jiberish

Guest
Er vel ikke den beste hosten, men jeg kjører et par wordpress installasjoner som laster helt fint.

Bruker du noen tunge plugins?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg har så å si aldri hatt problemer med sidene mine hos Domeneshop når det er hastigheten. Men nå er samtlige sider bygget opp fra grunnen av, og jeg er alltid imponert over hvor kjapt en server leser gjennom tekstfiler eller hvor kjapt den åpner/lukker en tilkobling til database-serveren.
For hvert forespørsel må det jo leses inn en haug med info etc.
Men det er nok ikke så mye mer enn et synspunkt - har ikke noe statistikk å vise.

Jeg har accounts både hos Domeneshop og Hostgator (Baby Croc), og snakker med begger via winscp - noe som går kjapt hos Domeneshop og noe tregere hos Hostgator. CPanel hos hostgator er også en del tregere enn interfacen hos Domeneshop.
Men akkurat den biten bekymrer meg ikke siden det er backend.

Jeg har nå sett litt på to sider under Firebug's Net-tab: 123vann.no og vannkjøler.com.
FF venter etter selve GET hos 123vann.no (domeneshop) i 85ms, og hos vannkjøler.com (hostgator) i 228ms. For filene fra Domeneshop er ventetiden før det blir servert noe alt fra 42ms til 500ms; for Hostgator alt fra 175ms til 243ms -- mer jevnt.
Det som er interessant er at der Apache først må kjøre inneholdet gjennom PHP er det (stort sett) kortere ventetid enn når Apache bare skal servere en .js / .css fil.

Traffic fra Facebook og Google går lynkjapt - men så er de jo optimalisert til de grader til å kun servere statistisk info og sikkert i egne CDN.
 

Tonny Kluften

Administrator
Takk. Siden til Jiberish laster fort og fint.
Domeneshop har nå flyttet siden til en "ny og raskere server" som de sa, får se om det blir noen forskjell.
Hastigheten er bare på grensa til å bli plagsom, den er ikke veldig plagsom. Hvis det blir verre så får jeg heller bygge opp sida fra bunnen igjen og se hvor det stopper opp. Det er bare så pussig, jeg har laget sikkert 200 nettsteder på WP, men denne er ikke forskjellig såvidt jeg kan se (jeg har ikke laget denne, derfor jeg ikke har full oversikt).
 

Zmarty

Medlem
Jeg bygde nylig opp en WP side for en kunde som bruker Domeneshop. Siden er sykt treg, spesielt admin sidene. Det er et enkelt theme på denne siden og minimalt med plugins og annet dill-dall her..
Problemer med automatisk oppgradering av WP har jeg også hver gang det skal oppgraderes..
 

peterandrej

pensjonert moderator
Domeneshop tilbyr et helt OK produkt i forhold til prisen. At det går litt tregt og at sidene blir hacket litt oftere enn man skulle ønske må man faktisk regne med, på samme måte som man må regne med at automatiske WP-oppdateringer ikke kan kjøres på den minste pakken til one.com. Det er helt OK, og sånn må det være.

Jeg har bygget masse kundesider på domeneshops webhotell og det er helt riktig som det sies. Det går ganske tregt.
 
Topp