Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dramatisk fall i SERP etter "oppgradert" nettside?

pleb

Medlem
En av nettsidene mine har jeg jobbet *svært* mye med de siste dagene i form av forbedring av tekst, lagt til relevante linker og gjort navigeringen på nettsiden bedre. Siden er rett og slett mye enklere og bruke enn den var for fem dager siden.

Allikevel er dette "takken" (ref screenshot). Gått fra tiende plass til 30.plass på et av de beste nøkkelordene mine over natten, og hovednøkkelordet har gått fra 25 til 94 (!).

Noen som har opplevd lignende? Bør jeg gå opp igjen om et par dager eller umiddelbart fjerne en del av endringene som har blitt gjort?

Jeg har ikke fått noen nye lenker eller drevet med linkbuilding. Utelukkende "onsite SEO" uten keyword-stuffing.

PS! Skjermbilde viser synligheten av nettsiden min (i form av prosent) i Google basert på nøkkelord jeg selv har lagt inn i Tinyranker.
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2016-09-17 kl. 08.43.09.png
    Skjermbilde 2016-09-17 kl. 08.43.09.png
    39,7 KB · Sett: 26

Stoppet

Banned
Hold ut i 2-3 uker og se hvordan det utvikler seg. Jeg har gjort noe av det samme, men med motsatt resultat. Jeg orimaliserte en enkelt side for et enkelt ord. Hadde 6. plass og gikk i løpet av 3 dager til 1. plass og nettstedet fikk en økning i besøkende på nesten 500%. Så gikk det nesten 3 uker og så falt jeg til 5 plass igjen.

Tipper det er en algoritme som driver og dobbeltsjekker denne typen optimalisering. Jeg flytter meg nok lenger opp over tid, men google liker nok ikke "hastverket" kan det se ut til.
 

pleb

Medlem
Takk for svar - og det kan godt hende du har rett. En hel masse endringer over natten virker nok litt suspekt. Det er bare veldig kjedelig å miste nær sagt alt av organisk trafikk over natten når man føler det skulle gått motsatt vei.
 

pleb

Medlem
Hva er tidsrammen på den grafen?

32 dager. Så nei, det er ikke endringer over lengre perioder vi snakker om.

Som er grunnen at jeg beholder noen nettsider stortsett som de er, med kun små forbedringer over lang tid. Domeneshop sin IP får disse også behode en stund framover ;)

Joda, men her snakker vi om 100-120 artikler fra tidsrommet 2010-2011 som var mildt sagt elendige og "spammy" fordi jeg hadde en forestilling på den tiden om at det var noe som kunne hjelpe TD-inntektene mine. Det var egentlig behov for en akutt endring såfremt de skulle få lov til å ligge på en seriøs nettside.
 
Sist redigert:

pleb

Medlem
Linkstrukturen var den samme. Fortsatt ingen forbedring (ref vedlagt bilde).

Skal prøve å skrive fire-fem dype artikler i dag som postes med én dags mellomrom. Har allerede scheduled seks artikler som kommer med fem dagers mellomrom neste måned, så får vi se hvordan det slår ut.
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2016-09-21 kl. 01.34.08.png
    Skjermbilde 2016-09-21 kl. 01.34.08.png
    42,5 KB · Sett: 8

Stoppet

Banned
Skal prøve å skrive fire-fem dype artikler i dag som postes med én dags mellomrom. Har allerede scheduled seks artikler som kommer med fem dagers mellomrom neste måned, så får vi se hvordan det slår ut.

Er det ikke bedre med hensyn til indeksering i Google å bare få ut alle postene med en gang?
 

T SL

Active Member
Spørs hvor mye du poster det, lenker inn til siden etc. Dersom du laster opp 10 000 sider vil nok halvparten være indeksert om to uker. Dersom du laster opp jevnlig vil du blant annet kunne sende artiklene til sosiale medier mm. automatisk.
 

pleb

Medlem
Spørs hvor mye du poster det, lenker inn til siden etc. Dersom du laster opp 10 000 sider vil nok halvparten være indeksert om to uker. Dersom du laster opp jevnlig vil du blant annet kunne sende artiklene til sosiale medier mm. automatisk.

Du virker å ha peiling på dette, så jeg tar meg friheten til å spørre: har det noen SEO-effekt å jevnlig legge ut poster med 5-7 dagers mellomrom en hel måned i stedet for å bare publisere alle artiklene den første dagen i hver måned?

Scenario A: Artikler publisert 1.,5.10.,15.,20.,25. og 30 juli.
Scenario B: 7 artikler publisert 1. juli. 7 artikler publisert 1. august. Osv.

Google gir meg ikke noe klart svar på dette. Mye synsing der ute.
 
Topp