Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Drop i søkemotortreff etter endring av WP-theme

muffins

Medlem
Jeg har en nettside jeg nylig har oppdatert med et nytt WP-theme. Etter denne endringen har søkemotortreffene falt med ca 60-70%, noe som selvfølgelig er litt bekymrende. Det er snakk om relativt store endringer når det kommer til funksjonaliteten på siden, så det kan selvfølgelig ligge noe her. Det skal også sies at nettsiden er relativt ny (2 mnd ca).

Jeg har planer om å rulle ut samme WP-theme på en rekke nettsider, så jeg blir jo selvfølgelig litt skeptisk om det vil ha en slik effekt på alle nettsidene.

#1: Er det noen som har opplevd lignende etter endring av WP-theme?

#2: Finnes det noen tools e.l som kan scanne igjennom kildekoden for eventuelle feil som kan forårsake en slik drop?
 

Morph

Svart belte i snoking
Hvilke store endringer har skjedd? Hvis du utdyper dette litt mer, kan det hende vi kan hjelpe deg. En link ville jo vært supert.

Du sier også at nettsiden er relativt ny, og da svinger det ofte litt ekstra i SERP.
 

muffins

Medlem
Hovedendringen funksjonalitetsmessig er mye customkode rundt hoteller. Jeg har koblet opp til Hotels sitt API som dynamisk henter ut info om hoteller. Så her brukes det mye mer parametere og cookies.

Men ja, det kan nok være pga at siden er ny at det svinger litt ekstra. Får ta tiden til hjelp kanskje. :)

Siden det er snakk om: New York | Reisetips | New York Tips
 

Hupsey

Medlem
En flott side du har der:) . Her er et tips for å sjekke strukturen på siden. Legg inn seo doctor firefox plugin. Sjekk om du har topp score, eller om det er noen issues.
Det kan være at strukturen på themet som ikke er optimal.
Det virker som Google driver med mye rart for tiden, og jeg har også opplevd liknende fall i trafikk uten ar jeg har gjør noe spesielt galt..
 

muffins

Medlem
Takk for det. :)

Har prøvd å kjøre pluginen på hovedssiden og de fleste undersider nå. Et par små ting jeg ser jeg kanskje burde endre på, selv om jeg tviler på at disse tingene har hatt innvirkning på rankingen.

Google danser mye om dagen ja, det skal sies!
 

picxx

Well-Known Member
"Siden er ca. 2 mnd. gammel"....

Vent med SEO bekymringene til siden er 2 år.
Langt de fleste SEO problemene her på forumet løser seg med litt god gammeldags tålmodighet.

Ang. themet er det liten til ingen sjanse for at det er det som utløser noen slags forandringer i SERP's over natta. SEO handler heller ikke om ting som skjer "over natta".
 
Topp