Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dropshipping - avtaler/merkeklær

Lokka

New Member
Hei! Jeg holder på å etablere en ny nettbutikk som skal selge klær. Jeg benytter meg av dropshipping etter som jeg på ingen måte har mulighet til å ha varelager.

Konseptet er en vintage & retro klesbutikk på nett, hvor jeg har tenkt til å kombinere dyre og billige klesprodukter. Og kjente og ukjente merker.
Jeg har allerede skaffet meg noen avtaler, men de avtalene jeg til nå har skaffet meg er bare av ukjente merker. Jeg driver på hobbybasis foreløpig, men tenker å satse mer seriøst og derfor utvide med kjente og dyrere merker.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i slike avtaler? og om det er mulig å forlange noen papirer som beviser at det er ekte vare?

Eventuelt om det er mulig å kontakte merkene og avtale noe? noe jeg ser på som noe urealistisk...

Vil neppe gå i fella og selge produkter som er fake..
 

MobyDick

New Member
tja. papirer er selvfølgelig mulig, men ofte får man ikke det. man kan ofte finne bra deals med ekte klær, men som kanskje ikke kommer gjennom offisielle kanaler osv, og man derfor ikke har papirer på... kommer jo selvfølgelig an på. jeg kjøpte feks 15 stk ralph lauren poloer på nettet. disse er ekte, men har ikke noe papirer på det. selger hadde det ikke, vet ikke hvorfor. det var fra en fabrikk eller noe, iallefall ikke fra en butikk (da hadde de selvfølgelig ikke vært like billige). du må nesten bare vurdere bilder nøye osv, og gjerne få noen til å gå god for selgeren... i mitt tilfelle feks så var det såpass mange som kunne vouche for selger, ellers hadde jeg ikke handlet med han. et bra sted å sjekke er thewholesaleforums.co.uk
 

picxx

Well-Known Member
Det skal følge med ekthetsbevis på alle produkter på eksklusive merker som f.eks. YsL, prada, Rolex etc.
Du finner neppe noen som dropshipper disse merkene.
 

MobyDick

New Member
mulig det, men vet om folk som dropshipper feks lyle & scott, RL, og andre ganske fancy merker iallefall.

til trådstarter: du burde uansett vurdere å kjøpe inn egne partier. jeg startet litt med dropshipping for en tid tilbake men det var bare mas. kommer selvfølgelig helt ann på hvem du handler med, men min kar bare ble borte helt plutselig, noen andre som handlet med han mente han ikke hadde varer lengre eller noe sånt. litt surt å plutselig miste sin hovedleverandør. senere kjøpte jeg det overnevnte partiet på thewholesaleforums.co.uk, og det var mye enklere, og mye billigere.. så hvis du har mulighet ville jeg vurdert det :)
 

Lokka

New Member
Takk for svar MobyDick!
Ja, syntes å ha hørt om folk som dropshipper slike merker selv. Men har hatt litt i tankene at disse produktene er mer eller mindre fake. Nja, det tviler jeg sterkt på. Skal du ha et varelager må du gjerne investere noen hundre tusen om du skal ha et brukbart utvalg, noe som ikke er aktuelt for meg akkurat nå. Jeg har drevet med dropshipping tidligere av andre varer og har selvsagt vært borti dårlige shippere. Men tar man seg god tid finner man alltid noen som leverer i tide og holder avtalen sin. Lærte fort at dersom noe er for godt til å være sant, er det som regel det..

Hvordan du har fått varelager til å bli billigere enn dropshipping er for meg et mysterium. ettersom dropshipping i prinsippet skal være om ikke gratis, så ihvertfall nesten.
 

MobyDick

New Member
Mulig vi har misforstått hverandre litt her. Snakker ikke om varelager per se. Snakket mer om feks å kjøpe 20 stk plagg kontra å kjøpe/selge 20 stk plagg via dropshipping.

Altså at det ofte vil være billigere å kjøpe inn 20 bukser direkte selv, og selge videre, mot å selge 20 bukser hver for seg via dropshipping. For da skal vel han som styrer dropshippingen gjerne ha et mellomlegg.

Men klart hvis man snakker om varer til flere hundre tusen så må man vel gjerne investere i litt lagerplass ja.
 
Topp