Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dropshipping.

cvs

New Member
Har ett par spørsmål ang. dropshipping som jeg hadde håpet noen her inne ville ta seg tid til å svare på. :)

Hvis man skal begynne med dropshipping, må man da også registrere seg som ett enkeltpersonsforetak? Hvordan blir det da med mva, når min leverandør allerede har egen nettbutikk og betaler mva for de varene jeg har "solgt" for han og får prosenter for?

Takk for svar.
 

spikre

peterhamre.no
Hvis man skal begynne med dropshipping, må man da også registrere seg som ett enkeltpersonsforetak?
- Ja, om du dette er mer enn en "hobby". Er det godt mulig å tjene penger på sikt, er det ikke en hobby.

Hvordan blir det da med mva, når min leverandør allerede har egen nettbutikk og betaler mva for de varene jeg har "solgt" for han og får prosenter for?
- Er det du eller den du "selger for" som fakturerer kunden?
-- Hvis du fakturerer: Selger du for mer enn 50.000, og blir registrert i mvaregisteret, må du fakturerer kundene dine mva, ja
-- Hvis leverandøren din fakturerer kunden, fakturerer nok allerede leverandøren mva til kunden.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det er du som står som *ansvarlig* for importen siden du tar imot pengene (det gjør deg til motparten). Spesielt når det gjelder elektroniske duppeditter er det en del forpliktelser og ansvar som følger med (returservice, CE-merking, angrefrist, garanti).
 
Topp