Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Duplisering av innhold

Mycade

Medlem
Hei, jeg lurer på om at hvis jeg dupliserer noe innhold fra min nettavis over til en blogg jeg har registrer. Og deretter lage en link fra bloggen til nettavisen. Hvilke følge vil det ha i forhold til google?

Eller bør jeg ikke duplisere, og skrive unikt innhold og deretter linke det til nettavisen?

Håper dere skjønte hva jeg mente ;)
 

Mycade

Medlem
jeg tar en artikkel fra nettavisa og limer den inn i bloggen, også lager jeg en link fra bloggen til nettavisen.

Ikke alle artikklene da, men la oss si at jeg dupliserer 2-4 artikkler i uka på en blogg. også dupliserer jeg noen andre artikkler på en annen blogg.

Skjønner?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er forsåvidt ingen av oss som har noe fasit på det med duplikat innhold og straffing. Personlig har jeg kjørt flere sider med duplikatinnhold og aldri blitt straffet for det. Etter hva jeg forstår så har det enda ikke blitt bevisst at duplikatinnhold er straffbart.

Uansett, det er jo bare å teste. Slår det feil så slutter du bare med det (det er ikke sånn at du havner ti år i sandkassen for det uansett). Det kan selvfølgelig være et bra tips å bruke annerledes overskrifter og litt i selve html koden.
 
Topp