Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dynamisk høyde på iframe med Wordpress

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Hei,

Jeg trenger å inkludere en WP-installasjon i et eksisterende design, og dette er gjort med en iframe. Det fungerer ganske greit, bortsett fra at høyden på iframe er statisk.

Den har fått en stor statisk høyde siden height: 100% ikke fungerer.

Det skal være mulig å dynamisk justere høyden på iframe ved å sette den tilsvarende scrollHeight fra iframens innhold;

Kode:
$("#wpIframe").bind("load", hoydeIframe('wpIframe'));
       
        function hoydeIframe(iframeName){
            var the_height= document.getElementById(iframeName).contentWindow.document.body.scrollHeight;
        
            document.getElementById(iframeName).height=the_height + 'px';
        }

Dette fungerer i Chromium, men jeg har ikke fått det til å virke i noen versjoner av FF. Det fungerer også bare på første last av siden, og ikke hvis man klikker på en artikkel inne i iframe.

Er det noen som har vært borte i dette før, og som har fått det til å fungere?
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Det jeg endte opp med å gjøre var å legge inn litt kode i footer på WP, slik at det ble kjørt når siden var lastet;

Kode:
GetContainerSize();

function GetContainerSize () {
            var iframe = window.parent.document.getElementById("wpIframe");
            if (!iframe) {
                // For å unngå feil hvis ikke i iframe
                return;
            }
            
            iframe.height = 800; // For å nullstille hvis gammel høyde i iframe er stor
            
            var the_height=document.documentElement.scrollHeight;
            var nyHoyde = parseInt(the_height) + 50; // Legg til litt for padding og marginer
            iframe.height=nyHoyde;
}

I tillegg måtte jeg fjerne height: 100% fra WP's stylesheet. Det gjorde nemlig at iframe ikke ble redusert. Tok meg litt tid å oppdage det.. ;)
 
Topp