Kjapp og trygg hosting for Wordpress

EDI & sending av pakker

Moderne

Medlem
Hei

Har nå endelig fått min første bestilling som skal sendes i posten. Men det er en del ting som er litt uklare for meg. Har allerede send en mail til bring, men det er lettere å spøre dere som har masse erfaring:)

På mybring så får jeg kun opp en fra pris eks mva. Regner med at de tar også fakturagebyr, så det blir kanskje litt dyrere, dersom man sjelden sender pakker (i begynnelsen), enn å poste pakken som "privatperson"...

Jeg har også fått en grei avtale hos tollpost. For å sende pakker via mybring, så krever de et EDI system. Er det noen som har noen anbefalninger? Leste litt om edi-soft.no, det virker ganske grei. Kan man levere mybring pakker også på utleveringsplasser eller er det kun mulig å sende de inn ved å bestille henting eller levere ved en terminal? (Neste terminal er 80km unna, så det blir ikke aktuelt for en liten pakke:))
 

spikre

peterhamre.no
For det første anbefaler jeg Proteria fremfor Consignor (fra EDI-soft). Det er enklere i bruk for mindre nettbutikker.
Pakkene kan du levere hvor som om du bruker Posten/Bring - f.eks. Post i butikk.

Du du nevner Tollpost skriver du "mybring". Tollpost har en produkt de kaller "MyPack". Er det kanskje det du mener..?
 

Dseller

Medlem
For det første anbefaler jeg Proteria fremfor Consignor (fra EDI-soft). Det er enklere i bruk for mindre nettbutikker.
Pakkene kan du levere hvor som om du bruker Posten/Bring - f.eks. Post i butikk.

Du du nevner Tollpost skriver du "mybring". Tollpost har en produkt de kaller "MyPack". Er det kanskje det du mener..?

Man betaler altså 129,-mnd for EDI-program og "gratis" skriver? etterfulgt av dette så fyller man på kreditt og bruker bring sine fraktpriser?

Er det noen bindingstid på dette, ettersom man får skriveren gratis?
 

Grooo

Medlem
Bring tar vel 14 kr i gebyr pr. pakke du leverer selv. Og ca 200 kr for ad hoc-henting, lavere pris ved fast avtale om henting to eller flere ganger i uka
 

cruzader

Medlem
Man betaler altså 129,-mnd for EDI-program og "gratis" skriver? etterfulgt av dette så fyller man på kreditt og bruker bring sine fraktpriser?

Er det noen bindingstid på dette, ettersom man får skriveren gratis?
Termoskriver TSC
Listepris - 2.990,-
Kampanjepris Bring Fullversjon - 1,-
Kampanjepris Bring Mini/Micro - 990,-
Du må nok ta fullversjon til 299kr måneden for skriveren til kr 1.

Finner ingen bindingstid, bare i betingelsene:
Oppsigelsesfristen er på 3 mnd.

Men skriveren du får er typisk lokkevare av ellos etc billigsak med listepris tatt fra tynne luften.
Skal man bestille fullversjon fra de uansett så hadde jeg nok tatt med skriver til 1kr.
men jeg hadde ikke oppgradert fra f.eks 129 til 299kr for skriveren til 1kr siden man da på en 7-8måneder har betalt mellomlegg tilsvarende det koster kjøpe skriveren.
 
Sist redigert:

Moderne

Medlem
Tror jeg kommer til å velge edi-soft, i hvertfall i begynnelsen. De reklamerer med gratis programvare & etiketter når man har mindre enn 100 forsendelser i året. Jeg har jo ikke så mye salg ennå. For meg er det viktig å holde kostnadene nede i begynnelsen, selv om det er kanskje litt mer jobb med litt mer kompliserte programmer & metoder.
 

Dseller

Medlem
Du må nok ta fullversjon til 299kr måneden for skriveren til kr 1.

Finner ingen bindingstid, bare i betingelsene:


Men skriveren du får er typisk lokkevare av ellos etc billigsak med listepris tatt fra tynne luften.
Skal man bestille fullversjon fra de uansett så hadde jeg nok tatt med skriver til 1kr.
men jeg hadde ikke oppgradert fra f.eks 129 til 299kr for skriveren til 1kr siden man da på en 7-8måneder har betalt mellomlegg tilsvarende det koster kjøpe skriveren.

Ser ut som du får skriveren til 1,- om du tar micro pakken til 129 mnd

6BvOE.png
 

cruzader

Medlem
Ser jeg får den opp til 1kr sammen med micro også nå, kunne sverget på at jeg ikke gjorde det sist.
Ville nok definitivt tatt med printeren da siden billig med den til en 200kr men spørs om jeg noensinne hadde tatt den i bruk siden man kan kjøpe identiske skriveren beregnet for fanfold til tusenlappen + jeg er litt "hektet" på brother sine.
Gjerne en optimal reserve.
 

cruzader

Medlem
For øyeblikket sender jeg mest A-post og noen få norgespakker, flertallet av sendingene går som A-post 35kr.
Bring småpakker havner på 30kr stk så er ikke største innsparingen på flertallet av pakkene, men sånn 5-8% ca vipper over i 70kr prisgruppen med sånn 50gram som fortsatt hadde blitt 30kr med småpakker.

Så går nok snart over til småpakker når omsettningen øker litt til, akkurat nå er jeg akkurat på vippepunktet med klare minstesummen for småpakker pr dag når jeg sender (2-10 sendinger pr dag).
Går nok også over til sende mer i esker istedenfor plastkonvelutter siden enkelte av varene er litt utsatt under postgang, da øker også emballasjevekten så flere av sendingene ville vippet over i 70kr prisgruppen så mer spare på småpakker da.
 
Sist redigert:
Topp