Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Eikebord

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Noen har hacket Kenneth's konto?
Ellers er det visstnok nok (humz) å sande og olje hvert år. Har jeg hørt. Har ikke hatt de 2 bordene i et år enda (og de får absolutt juling: 4 unger og vi går ikke rundt med klut etter de), men de har holdt seg fint sålangt - over et halvår. Faktisk så er stuebordene eik også (begge brukt).
Så mye bedre enn Ikea finer som blir stygt bare du ser på det.
 

Msites Ltd

Livsnyter
fryktelig så hårsår du var for tiden da...

Tonny: er du helt sikker på at du vil ha eik? ubehandlet er det noe helvete å holde reint, blir fort ringer osv etter glass etc.

Man oljer bordet, så det blir jo ikke helt ubehandlet! Og, det er ikke så vanskelig å holde rent hvis man passer på å tørke opp fukt etc med en gang. Man setter jo ikke våte glass på bordet og lar de bli stående....
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Hva er en tynn plate egentlig, i eikebord-forstand?? Ingen aning her egentlig.
Jeg kjøpte to bord rett før jul (rett etter at vi hadde flyttet) hos Norsk Sengetøylager jeg mener Jysk (det er vel som dansk å regne? haha). Platene er 2,5cm tykke (og veier mye) så jeg regnet med at jeg kan pusse det noen ganger før det blir til ved.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Din plate er tynn 50-60mm og oppover begynner å hjelpe på.

Du har helt rett i at eik veier en del. Selv 30mm benkeplater veier betraktelig, faktisk så mye at det ofte må to man til for å behandle platene vi får inn som er 5m lange.....
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Uff - skal si - 6 cm altså!!!
Har også to stykk stuebord (en gratis fra finn gis bort, en brukt fra finn torget, men samme type bare forskjellige størrelser) som har 4 cm tykke plater - veier *alt* for mye haha - men forstår fordelen med det :)

Men ellers er oljet eik noe av det fineste jeg vet. Vi hadde lakkert parkett i det forrige huset som hadde fått en del skraper. Noen måneder før vi hadde visning valgte vi å pusse og olje - ble veldig fint.
 
Topp