Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Eksamen i sosiale medier

duppsko

Medlem
Jeg har hjemmeeksamen i sosiale medier den 20 des. Problemstillingen er hvordan Sportsklubben Brann kan ha minst 15 000 tilskuere på vær hjemmekamp kun ved å bruke sosiale medier.

Derfor lurer jeg på om dere vet om noen tiltak som kan gjøres?
Forslag til apps dem kan bruke på Facebook?
Virale kampanjer? osv

Tar alt med et stort takk :)

Jeg ber dere ikke om å skrive oppgaven for meg, kun tips
feks: Retweete tweets om brann på twitter. Fordi da viser Brann at dem bryr seg om supportere osv.

Takk :)
 

namaste

Medlem
Hva med en app som gir supporterene "poeng" for å utføre ymse oppgaver og handlinger? Feks retweet'e en tweet 2 poeng, dele en Facebook-sak 5 poeng, gå på hjemmekamp 50 poeng. Trenger ikke være noe "mål" i enden utrolig nok. Bare det at det er "poeng" gjør at folk begynner å konkurrere om å samle mest...
 

duppsko

Medlem
Hva med en app som gir supporterene "poeng" for å utføre ymse oppgaver og handlinger? Feks retweet'e en tweet 2 poeng, dele en Facebook-sak 5 poeng, gå på hjemmekamp 50 poeng. Trenger ikke være noe "mål" i enden utrolig nok. Bare det at det er "poeng" gjør at folk begynner å konkurrere om å samle mest...

Intresang tanke. Er det fysisk mulig? At en app kjenner igjen hvem som gjør hva?
 

namaste

Medlem
Det er fult mulig, ja. Vedrørende fysisk oppmøte og slikt, måtte man vel kanskje hatt en verifiseringskode på billetten, eller strekkode som man scannet inne på billettområdet, men å sjekk om en gitt bruker har re-tweet'et eller delt en sak på Facebook er ikke noe problem.
 

picxx

Well-Known Member
Gi ut gratisbilletter til de som inviterer X antall venner på fotball-kamp-facebook-eventen.

Hadde jeg vært Dag Frogner ville jeg sagt...uh,uh,uh....det er ikke lov! :D
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Hahaha, picxx (da tok jeg den andre kommentaren din...).

Virale effekter på Facebook kan ofte være en tilfeldighet, men jeg (kremt) ville nå ha satt i gang med en heftig julekalender :)
 

duppsko

Medlem
Takk for ale svar!:)
Tar i mot enda fler tips med STOR takk! Om jeg får en ok karakter på eksamen, legger jeg den også ut her for free nedlasting :)
 

namaste

Medlem
Er det krav om at billettene er betalt for? Eller kan man dele ut gratisbilletter via Facebook-app og/eller Twitter i ubegrensede mengder? :D
 

duppsko

Medlem
Nei det går selvsagt ikke :p Skal være sunn fornuft og Brann var på skolen og presenterte casen og la da spesielt vekt på at gratisbilletter var noe som var uønsket
 

n0stra

Medlem
Noen som har erfaring med å synkronisere augmented reality med sosiale medier i en slik setting? Altså at folk kan gå rundt i områder på stadion, banen eller rundtom i byen og sliktno (Bergen) og få opp kjente situasjoner og steder av betydning for Brann fotballklubb. Samt da få en historisk innføring også. Og samtidig sendes dette som oppdatering inn på din egen facebookside. "bla bla bla besøkte nettopp kniksens fødested slik en ekte brannsupporter skal - wohoo!!" eller noe slikt
 
Topp