Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Eksperiment for å se hvordan adsense markedet i Norge er

jeffdonk

Medlem
Har en god del typiske adsense siter i det amerikanske markedet som drar inn ok med penger.
Lurte på om noen ville synes det var interessant å følge et prosjekt med rundt 10 sider som fokuserer på det norske markedet, hvor hovedinntekten nok vil være adsense + noe affiliate salg.

For de som er mye på warriorforum etc vil dere nok kjenne igjen noe av stilen fra xfactor og clickbump sine tråder.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg synes det er morsomt å lese om slike prosjekter, så kjør på!

Har selv akkurat fullført et prosjekt, "hvordan tjene 1000 kroner din første måned online"(eller noe slikt), hvor forutsetningene var at man ikke skulle bruke mere enn 2 timer hver dag + at man kunne starte opp fra dag 1, noe som ekskluderte både adsense og de "vanlige" affiliatenettverkene (som TD, euroads, guava, mmmedier etc.).
Resultatet ble dog knappe 250.- , men uten at jeg har jobbet videre på sidene har det også kommet inn inntekter etter at de 30 dagene var omme.

Om noen vil lese om prosjektet kan det gjøres her: Saksstudie : Tjen lommepenger på 30 dager
(om linken er uønskelig står selvsagt mod eller admin fritt til å slette den :) )
 

picxx

Well-Known Member
Da kan vi konkludere med at Picxx er til salgs for ca NOK 4,17 pr time ;-) hehe....

Artig å kjøre slike prosjekter, problemet her var vel kanskje at du faktisk ikke la ned de 2 timene HVER DAG!

hehe, nå var jo dette et prosjekt som ble startet fra scartch, så fortjenesten vil nok bli høyere, selv uten at jeg legger mere arbeid i de sidene som ligger ute.

Nei, som jeg skrev i tråden var det en god del ting jeg utelot som man egentlig kan gjøre for å skape mere trafikk, noe som sikkert hadde resultert i et bedre resultat.
Men morsomt å kjøre slike småprosjekt innemellom om man har tid til det. Samtidig var det en liten test jeg gjorde for å forvisse meg om at det systemet jeg benyttet meg av faktisk virket, noe det gjorde i aller høyeste grad.
Viktig med slike tester om det er noe man tenker å implentere i f.eks. et fremtidig prosjekt *hint, hint*.

Men nå er vi litt OT her... gleder meg til jeffdonks prosjekt her jeg :)
 
Topp