Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Elendig conversion rate - tips?

Ville du lagt igjen e-post på nåværende squeeze page?

  • Ja

  • Nei


Resultatene er kun synlige etter avstemning.
Hei,

Er relativ ny med reklamering og generell markedføring på nett. Begynte så smått i høst med reklamering gjennom Ad-Words og Facebook. Dette ble en fiasko da jeg brukte veldig mye penger, og fikk så og si ingen resultater. Har lest mye her på forumet i det siste, og skjønner at man må gjøre en skikkelig jobb med både FB og AW. Slettet derfor alle kampanje hos AW og FB og begynte på nytt.

Jeg droppet "display network" hos AW og fokuserte kun på search. Jeg sluttet også å videreføre til nettstedet mitt, men lagde egen squeeze sider (legger igjen e-posten). Deretter lagde jeg egne nøkkelord kategorier og sørget for at squeeze siden passet til akkurat det. Altså har jeg flere kategorier som fører til en squeeze side som passer til det man googlet. Om man f.eks. søker etter "kjøp kaffetrakter" vil annonsene i google passe til "kjøp kaffetraker" og squeeze siden vil også gjøre det.

Angående Facebook, kjørte jeg akkurat samme strategi, men like dårlige resultater der også. Der valgte jeg "focus on conversions" og plasserte conversion pixel på min landing page.

I dag bruker jeg kanskje rundt 70- 150.- per conversion (legger igjen e-posten og blir ført over til en landing page), noe som er svært lite lønnsomt for meg. Vet at det er mange her på forumet med mye erfaring og kunnskap rundt dette. Innbiller meg at kanskje selve squeeze siden som er for lite effektiv. Prøver å gi leseren en verdi ved å legge igjen e-posten. Har også prøvd A/B testing på squueze sidene og fant ut at det designet jeg har i dag fungere best.

Har du noen tips på hvordan jeg burde endre kampanjene mine?

Har som sagt flere squeeze sider. Forskjellen er egentlig kun overskriften.
Her er squeeze siden jeg bruker for nøkkelord relatert til investering: http://bit.ly/1GP03Vq

Detaljer fra AW:
Alt i fra 10 - 25 per klikk til squeeze page.
I gjennomsnitt 1-2 conversion per 150kr brukt
Google bestemmer budene for meg
Bruker remarketing pixels

Takker for svar :)
 
Topp