Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Elitebloggere og Bloggeliten

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg hører stadig vekk snakk om denne såkalte bloggeliten. Jeg har bare et lite spørsmål - hvem faen er egentlig bloggeliten? Hvem i Norge er det som kan kalle seg en del av bloggeliten?

Og hva er egentlig kriteriene for å være en eliteblogger?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Etter det jeg har fått med meg tidligere så er skriblerier.net og gjengen rundt han i "eliten". Ble hvertfall pratet om det sist jeg prøvte meg på blogging :p

Sikkert noen her som kan svare bedre en meg, men jeg svarer anyways jeg.
 

picxx

Well-Known Member
Aldri hørt om skriblerier jeg, men elitebloggere er vel de som drar saueflokken i 'bloggebyen' for å si det slik.
Noen av de som vel kan betegnes som elitebloggere er vel bloggere som vampus, bza, iversen, hjorthen, ++ , men uansett vil du nok få forskjellige svar alt etter hvem du spør. Å ta en titt på topplista for året på bloggrevyen kan nok også gi en pekepinn.
 

Msites Ltd

Livsnyter
En eliteblogger er vel enten en som er en autoritet innen sitt felt/nisje eller som har en generell stor oppslutning (Blondinbella) folket.

I dag har man vel ingen store i den generelle delen......og jeg har faktisk vanskelig for å se at det finnes noen spesielle i nisjene også...
 

picxx

Well-Known Member
En eliteblogger er vel enten en som er en autoritet innen sitt felt/nisje eller som har en generell stor oppslutning (Blondinbella) folket.

Du traff vel spikeren på hodet der.

In sociology as in general usage, the élite is a relatively small dominant group within a larger society, which enjoys a privileged status which is upheld by individuals of lower social status within the structure of a group.

Elite - Wikipedia, the free encyclopedia
 

peterandrej

pensjonert moderator
Radiohode sluttet

Jeg har peiling på dette. Hovedsaklig fordi jeg aldri har blitt "tatt med" i eliten, fordi jeg er altfor opptatt av å tulle og for lite opptatt av å diskutere feminisme med meg selv. Eliten er de som står bak sonitus.org. De er alle sammen utrolig kjedelige bloggere og jeg leser aldri noen av dem. Hjorten, Mihoe, Vampus og slike er eliten.

Men, jeg leser LordX fordi han er morsommere enn meg, og bza fordi han er flinkere enn meg. Forøvrig leser jeg INGEN norske blogger fast.

Blogging er i ferd med å bli mer moralistisk enn ever, noe "mobbingen" av radiohode som gjorde til at sluttet er et godt eksempel på. Bloggere i norge er små drittunger i 40 års alderen som ærlig talt burde fått seg et liv.

Forøvrig, den eneste elitebloggeren vi kan kalle eliteblogger er vel picxx, siden han visstnok drar inn 15k i måneden på blogging. DET er det eneste kriteriet jeg går etter. Penger.

Så får heller barna på 40 diskutere feminisme med seg selv til pelsen ramler av. Jeg leser dem ikke uansett.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Bra innlegg Peter.

Forsåvidt enig når det gjelder denne såkalte "bloggeliten". Det er jo absolutt ingen av dem som skriver noe som faktisk er gøy å lese, dem har nesten ingen brukere (andre såkalte "eliter" telles ikke) og det er ingen av dem som klarer å drive inn nok penger til å betale en billig loff engang. Så hvorfor i all verden kaller vi dem "elite"? Dem er jo så langt ifra noe elite. Kan vi ikke finne på et nytt navn på dem?

Det nærmeste jeg kan anse å være en eliteblogg må være bza.no, men 98% av det han skriver er igrunn crap. Mesteparten av det han skriver om er ganske opplagte ting for de som er i den bransjen. Hvem er da målgruppen hans? IT-nerder med sære interessert som ikke kan noenting?

Det er forsvidt bare 3 blogger her i landet jeg føler gir noe skikkelig, det er kuttisme, iallenkelhet og nykommeren søkemotormarkedsforing.no.
 
Topp