Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Endre DNS på .DK domener til å peke til webhotellet mitt?

i-net

Medlem
Har kjøpt et .DK domene på domeneshop.

Kan noen forklare nøyaktig hvordan man får til å få endret DNS (Navneservere) på .DK domener til å peke til webhotellet mitt???

Mange takk og ryktepoeng til den som har svaret. takk.
 

Nutz

Med lem
Nei, det kan de sannsynligvis ikke fordi det er helt avhengig av hvilket kontrollpanel du har på hotellet ditt.. :)

Men en god start er å sette de 2 navnservere på domeneshop.. :)
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

For å benytte egne DNS servere på .dk domenenavn må disse være registrert hos Hostmaster DK. Derimot vil de fleste kontrollpanel la deg peke domenet til en egen IP adresse. F.eks. hos domeneshop.no kan du selv sette opp hvilken IP du skal peke domenet til. Som Nutz sier kan ingen hjelpe deg med framgangsmåte for å endre IP uten å vite hvilket kontrollpanel du har.

Ha en fin kveld!
 
J

Jiberish

Guest
Du kan endre navnetjenere direkte via Domeneshop sin kontrollpanel, men det krever at navnetjenerne er registrert og godkjent hos DK Hostmaster på forhånd. DK Hostmaster krever penger for å registrere navnetjeneren din.
 
J

Jiberish

Guest
Siden han spør om å endre (Navneservere) så regner jeg med at det er det han vil, men hvem vet.
 

i-net

Medlem
Hei folkens.

Takker for info.

Det jeg selvfølgelig har prøvd er å endre navnetjenerne hos domeneshop som jeg pleier. Men får jo da selvfølgelig opp melding om at det må gjøres et eller annet hos DK Hostmaster... grrr... tungvint.

men det krever at navnetjenerne er registrert og godkjent hos DK Hostmaster på forhånd. DK Hostmaster krever penger for å registrere navnetjeneren din.

Har jo også logget inn på mitt domene på DK Hostmaster. Men ikke klart å endre navnetjenerne her heller. Derfor er det jeg ønsket her:

Hva skal jeg gjøre hos DK Hostmaster ?? Hvor skal jeg klikke der for å få til dette? Skal jeg peke DK Hostmaster til Domeneshop eller direkte til mitt webhotell ?

Takk for svar. .DK domener er visstnok et lite mareritt å jobbe med kontra andre domener skjønner jeg...
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Dersom domenet ligger hos Domeneshop i dag er den beste løsningen å sette opp DNS hos dem til å peke til den IPen du vil. Om det skulle ligge en annen plass enn Domeneshop er jeg helt sikker på at leverandøren du bruker har en grei løsning for det. =)
 

i-net

Medlem
Ok..

Det er altså
Navnetjener 1:
Navnetjener 2:

inne på domeneshop jeg ikke før endret. Pga. at jeg får følgende melding:

er ikke registrert hos DK Hostmaster som en godkjent navnetjener for .dk-domener. For å registrere navnetjeneren, gå til www.dk-hostmaster.dk.

Greit.

Så regnet jo med at jeg må fylle ut dette skjemaet da...

Da er i grunn mitt spm:

5240303f64eb4795b930b8d.png


Geezes..... så vanvittig tungvint og helt på tryne .DK domener er.

Og hvor finner jeg egentlig min IP-adresse ? :p

(Jeg har et hostgator webhotell)
 
Sist redigert:
J

Jiberish

Guest
Jeg ville definitivt sjekket med Hostgator om det ikke er mulig å bare peke domenet til en IP-adresse. Registrere og få godkjent navnetjenere hos DK Hostmaster er bare hassle.
 
Topp