Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Endre link class på the_category() - WP

muffins

Medlem
Driver og lager et eget theme til wordpress, og sliter litt med en ting. Vil endre link classen (<a class="">) på the_category() funksjonen.
Altså, sånn det er nå, så er det standard link classen som blir brukt, men jeg har flere classes, så vil heller bruke en annen. Noen som vet hvordan jeg skal få til dette?
 

muffins

Medlem
Da fant jeg endelig en løsning på dette. Hvis noen sliter med samme problem, her er hvordan jeg løste det:

Måtte legge alt inn i en div, for så å style denne i css fila.

HTML:

Kode:
<div class="linkclass">
<small>
<?php the_category(', ') ?>
</small>
</div>

CSS:

Kode:
.linkclass a:link, .linkclass a:visited {color: #064DBF;}
.linkclass a:hover {color: black;}
 

muffins

Medlem
Drar opp denne igjen, for kom bort i et problem litt i samme gate.

Lurer på hvordan man endrer title="" (det som vises når man holder musa over en link) på the_category(). Per nå så er den "Vis alle innlegg i 'kategori' ". Tenker mest på seo her, og denne som title på alle kategorier er vel ikke helt optimalt for seo.

Noen som har en løsning?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Dette er vel noe som burde finnes i WP sin språkfil, hvor du kan redigere det til hva du måtte ønske. Det vil jo helt klart være mulig og finne ut hvor dette er hardkodet inn i WP, men samtidig er det jo muligens litt dumt med tanke på den gang du gjerne vil oppgradere WP. Da er det litt kjedelig og måtte bruke mye tid på redigering av WP's filer kun fordi du ikke ville bruke språkfilen.

Du har jo også et felt for beskrivelse av kategorier der hvor du oppretter dem. Det er mulig dette feltet er det du leter etter? - Bare et skudd i blinde...
 
Sist redigert:

muffins

Medlem
Takker for svar. Beskrivelsesfeltet blir bare brukt til meta-description såvidt jeg har sett. Har ihvertfall ingenting å si på title="".

Fant språkfila, men det er en .mo fil, som ser ut som ikke går ann å redigere. Eller trenger man et spesielt program til dette?
 

muffins

Medlem
Thanks.. eneste problemet er at jeg ikke har noen .po fil, som kreves for dette programmet.

Har ikke tilfeldigvis en norsk .po språkfil du?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Når jeg tenker meg litt om, så forstår jeg ikke helt hvorfor du har en .po fil, når du ikke har en .mo-fil. .Po-filene er jo filer som Poedit lagrer sammen med selve språkfilen, som da er i .mo-formatet.

En enda mer snodig sak er jo at teksten du vil endre på allerede er på norsk, og det kan den ikke være uten en .mo-fil, med mindre dette faktisk er hardkodet inn i WP sine filer når du har satt opp bloggen.

Er du sikker på at du ikke har en ordentlig språkfil i mo-formatet i /wp-content/languages/ ?

Her finner du språkfiler for WP: WordPress in Your Language « WordPress Codex

Nå vet jeg ikke om disse filene er laget for siste versjon av WP. Husker det ble en del ekstra greier i språkfilene når WP 2.7 kom til verden.
 

muffins

Medlem
Jojo, jeg har .mo filen, men det er den som ikke går ann å åpne i Poedit. Så vidt jeg har skjønt så inneholder .mo filer binary data som ikke kan redigeres.
Fungerer ihvertfall ikke å åpne nb_No.mo (som er språkfilen jeg lastet ned herfra) i Poedit.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Huff, ja, du har rett. Det er jeg som har forveksla disse to filtypene der oppe, og forklart stikk motsatt på hele greia. Jeg skal ta og se om jeg finner en .po-fil til deg nå om en liten stund. Jeg er rimelig sikker på at jeg har noe du kan bruke liggende.

- Beklager rotet der oppe. :p
 

muffins

Medlem
No problem :) Herlig om du finner en fil, for har lett mye på nettet, men ikke funnet noen.. Eller, fant en, men den var spesielt tilpasset et spesielt theme (inove), så vet ikke om det vil fungere.
 

Gaasehud

Medlem
Skjønner ikke helt problemet?

nb_NO.mo funker fint å åpne i DW og også notepad, regner jeg med. Sjekk at du bruker denne versjonen, det er den beste norsk-versjonen jeg har prøvd. :)

Lykke til! :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg tenkte jeg kunne oppdatere denne tråden med at språkfil har gått i orden. Desverre kan jeg ikke dele den med dere andre på forumet, delvis fordi den ikke er fullstendig oversatt.
 
Topp