Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Endre språk

flippflopp

Medlem
Hallo.

Dette er en stor plage for meg nå; jeg prøver å endre språkinnstillingene i Wordpress. Har lastet opp språkfilene, og endret den wp-config.php-filen, men likevel så skjer det ingeting.:(


Hva kan være galt? Har noen opplevd det samme før? Jeg har ikke rørt språkfilene som lå ved themet. Kan de være utdatert kanskje? Ikke vet jeg. Burde jeg ikke få en feilmelding i så fall?:confused:
 

CB-Web

Medlem
De nyeste temaene fra Arras har norsk språk lagt ved temaet.. Gå på din ftp server og finn languages mappa som ligger i tema mappa til arras:

arras tema --> language --> der skal det ligge en fil som heter: nb_NO dette er da filen for norsk språk..

Gå så til din wp config.php fil og finn: define ('WPLANG', ''); her skal du putte inn "nb_NO slik at det bli slik: define ('WPLANG', 'nb_NO');

Da skal arras være på norsk..

Hvis du vil fikse Wordpress også, så laster du ned språkfilene for WP og lager en language mappe i din wp-content mappe.. Last opp filene dit, også skal WP være på norsk..

Håper det hjalp deg litt :)
 

CB-Web

Medlem
Har du sjekket om du faktisk har språkfilene med i arras temaet? Kan hende du har en gammel versjon?

I såfall er det bare og laste ned språkfilene fra arras forumet og laste de til den mappen jeg nevnte i stad.. Da skal det funke..

Du må ha det likt som dette: ('WPLANG', 'nb_NO');
 
Sist redigert:

flippflopp

Medlem
Nå ser det ut til at ikke alt ble oversatt... Usikker på om jeg så feil, men det er bare "search" som har blitt til "søk", "continue reading" som har blitt til "les mer" og et par andre ting. Arg! Må oversette manuelt da. Eller er det jeg som har gjort noe igjen?
 
Topp