Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Engelsk nettsted med .no

haugslett

Medlem
Har planer om å få igang en nettside med internasjonal brukergruppe, altså engelsktalende.
Problemet er at jeg ikke har fantasi nok til å finne et .com-, .net- eller .org-domene som er ledig, men derimot mange gode .no-domener, så jeg vurderer å registrere et .no-domene for denne internasjonale siden.

Hvilken innvirkning tror dere dette vil ha på besøk fra ikke-vikinger?
- Kanskje .no ikke har negativ innvirkning om jeg gjør flid med søkemotoroptimaliseringen?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Du kan jo spørre deg selv hva du hadde ment om at en seriøs norsk nettside brukte .tk, tw, nz eller noe annet som for deg var totalt ukjent som subdomene? Spør gjerne noen mer uvitende kompiser av deg også, så får du iallefall noen litt mer nøytrale svar.

Min personlige meninger er iallefall at det er en dum ide, og at ikke-vikinger kan ha problemer med å huske det.
 

haugslett

Medlem
Tenker akkurat det samme som deg. .no virker for meg som er norsk veldig seriøst, men det er fordi jeg vet at det da står en norskregistrert organisasjon bak. Dette kan selvfølgelig ikke alle brukere fra ikke-nordiske land vite.

Takker for raskt svar. :) Ser ut som jeg må gå i tenkeboksen igjen... :)
 

haugslett

Medlem
Det har jeg faktisk ikke tenkt på. :) Men blir ikke det noe av det samme som et .no domene, altså ukjent? Er ikke ofte jeg ser .info domener... (rett meg hvis jeg tar feil!).

Blir mektig provosert av disse domenehaiene som registrerer gode domener og bare stapper siden full av fjas og svada...
 

Ståle

Medlem
.info forbinder jeg med MFA sider. Men det finnes selvsagt unntak. Skal du lage en internasjonal side, bruk tid, og finn et godt .com domene!
 
Sist redigert av en moderator:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
haha, tenker på MFA, lenke bønder og annet tull som har en banktanke jeg også. Men det er vel hovedsakelig fordi jeg ikke klarer å komme på et eneste et seriøst .info domene!
 

Ståle

Medlem
Er det fordi du driver med/ har drevet med MFA selv? vet ikke helt hva menigmann syns om .info.

Nei, sitter faktisk ikke på et eneste .info domene sselv. Hadde 24 stykk for noen år siden, men det var kun på grunn av at active24 (eller noen?) ga de bort gratis i "julegave". :D (Ble forøvrig litt stress å kvitte seg med de. :rolleyes:)

Men mulig du er inne på noe, kanskje mannen i gata har en annen oppfatning av .info domener. Men mener uansett at .com er gull verdt!
 

haugslett

Medlem
Hmm... Kanskje noen av dere har et godt forslag? Siden skal omhandle mekanikk, elektronikk, styringssystemer, etc. Vil legge ut artikler, guider, eksempler, formler og annen relevant informasjon. Håper også på å få bygd opp et lite community rundt siden.

Vil helst ha et .com, eller til nøds et .org domene.
 

Andersen

Member
Skal du lage en side mot engelsktalende så bør det absolutt være .com, ville aldri brukt .no for det, eller .info for den saks skyld
 
Topp