Kjapp og trygg hosting for Wordpress

ENK ved siden av jobb

hypnotoad

New Member
Hei!
Min hobby ble litt mer enn bare en hobby og nå vil jeg tjene litt penger med det. Planlegger å starte en ENK ved siden av jobb (100% stilling).

Problemet er at min arbejdsgiver er en potentiell kunde også. Er dette en potensiell deal breaker? Har ikke funnet noen begrensninger i arbeidskontrakten. Men er det generelle restriksjoner som jeg ikke er klar over?

Hvor mange timer kan jeg jobbe? Er det ubegrenset så lenge det ikke forstyrrer jobben min?


Takk på forhånd!
 

knippsen

Medlem
Om det ikke er noe i arbeidskontrakten din som hindrer deg i å starte konkurrerende virksomhet ved siden av jobb, så er det neppe noe i veien for å sette i gang. Jeg ville likevel informert arbeidsgiver om planene. Alltid greit å være lojal overfor arbeidsgiver.

Du kan i utgangspunktet jobbe så mye du vil, så sant det ikke skjer i arbeidstiden. Hvor mye du arbeider påvirker selvfølgelig skatten din.

Selv driver jeg et ENK ved siden av full jobb.
 
Hei,
det er vel ingen lov som sier det ene eller det andre så vidt jeg vet.
Men det er alltids greit å avklare dette med din arbeidsgiver.

Det er vanlig å ha i en kontakt at det ikke er tillatt med konkurrerende virksomheter og gjerne noe om at viss du gjør noe som ikke er konkurrerende at det ikke skal ta opp så stor del av din fritid at det går utover arbeidet du gjør til daglig.

Uansett er det værtfall greit å bare høre med sjefen din, så lenge det ikke er konkurrerende så får du sjeldent et nei.
 
Topp