Jeg har tenkt til å fullføre årsregnskapet til en liten nettbutikk som drives som enkeltmannsforetak. Igjennom 2011 har jeg hatt rundt 100 transaksjoner på mellom 500-800kroner.
" Denne plikten innebærer at alle enkeltmannsforetak skal registrere opplysninger om transaksjoner og andre disposisjoner som harbetydning for størrelsen og sammensetningen av eiendeler, gjeld, inntekter eller kostnader
(føre regnskap)." - http://kontorfabrikken.no/hvordan-føre-arsregnskap-for-enkeltmannsforetak/
Jeg har printet ut faktura på alle ordre igjennom året. Jeg har også spart på alt av kvitteringer.
Hvordan fører jeg regnskapet enklest mulig?
-Holder det å sette opp et excel ark med alle Kundene sine navn, dato, vare solgt og pris ?
-Deretter trekke alle kostnader fra total omsetning?
-Jeg sitter på et lite varelaget hjemme. Er jeg nødt til å ta med dette?
Hvordan gjør jeg regnskapet enklest mulig?
" Denne plikten innebærer at alle enkeltmannsforetak skal registrere opplysninger om transaksjoner og andre disposisjoner som harbetydning for størrelsen og sammensetningen av eiendeler, gjeld, inntekter eller kostnader
(føre regnskap)." - http://kontorfabrikken.no/hvordan-føre-arsregnskap-for-enkeltmannsforetak/
Jeg har printet ut faktura på alle ordre igjennom året. Jeg har også spart på alt av kvitteringer.
Hvordan fører jeg regnskapet enklest mulig?
-Holder det å sette opp et excel ark med alle Kundene sine navn, dato, vare solgt og pris ?
-Deretter trekke alle kostnader fra total omsetning?
-Jeg sitter på et lite varelaget hjemme. Er jeg nødt til å ta med dette?
Hvordan gjør jeg regnskapet enklest mulig?