Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Enkel grå nettside

larsfoto

New Member
Jeg er en fotograf som ønsker å fornye nettsiden min selv. Jeg ønsker et helt enkelt design ala http://o.imm.io/mpF.png
Jeg trenger en slags mal eller noe som jeg kan fikle med i dreamveawer, jeg har et fotogalleri som jeg integrerer som flash og eller er det snakk om et-par tre andre sider.

Hvordan kommer jeg i mål enklest og best her? En template, lage det sjøl eller hyre noen til å lage malen?

Lars
 

eightworx

Art Director
Hei lars!

Det finnes allerede hauger med lette, grå foto themes og ferdige flash gallerier du kan endre på ( legge inn egen logo osv... ). Disse kan du iløpet av få timer få opp på nett og klar til å brukes.

Eksempler:
MyPhotoAlbum :: Photo Sharing and Online Photo Album
Create stunning web photo albums with Jalbum. Publish to any site.
Flash Gallery - Free Flash Photo Gallery


Men hvis du ønsker å skille deg litt ut ifra mengden ville jeg prøvd å "søkt inspirasjon" ifra andre fotografer gjerne andre land. Kopier disse sidene, klipp litt å miks litt. Ta gjerne de tingene du liker ifra en side og sett dem sammen med ting du liker ifra en annen side til du sitter på ett prdukt som ikke lengre er kopi men noe unikt. Nå var dette veldig løst men er vell kanskje den letteste måten å komme igang på.

Noen eksempler:
MATT STUART | PHOTOGRAPHER | SHOOTS PEOPLE
Eric Ryan Anderson :: 214.288.3130
Photographer | Fotografo Paolo Boccardi
Welcome - Michael Potts Wildlife and Landscape Photography
World In My Lens - Travel Stock Photography by Piotr Kulczycki
ginger - Tom Hoops Photography
Orlando photographer - Isabelle Ribeiro - Portraits and band photography

Lykke til!, er fotograf selv kanskje du kunne lagt ut noen bilder?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Etter min oppfatning er fotografer som sauer. ALLE skal ha en sort side med grå toner. ALLE skal ha flash. Og ALLE er livredde for at noen skal høyreklikke på bildene deres og poste dem til bloggen sin.

Jeg har, i egenskap av å skulle hjelpe en kompis som er fotograf med å lage en brukbar porteføljeside, sjekket massevis av fotografsider. De er klin like alle sammen, og omtrent like brukeruvennlige.

Ofte har jeg tenkt; hvem er det egentlig de prøver å imponere med disse flash-greiene sine? Er det dem selv? Andre fotografer? Jeg har sikkert sett 1000 fotografsider de siste månedene, og ingen av de er MULIGE å bruke på en fornuftig måte fordi de syder av "show off" på en måte som er fullstendig bak mål.

Mitt råd: Lag deg en helt standard blogg. Putt kontaktinfo i en sidebar til høyre. Skriv at jeg kan leie deg inn for å ta bilder. Det holder i lange baner og er akkurat det vi (kunder) vil ha. Enkelt, kjapt og effektivt. Husk at 100% av kundene til fotografer er ute etter fototjenester, og IKKE flashanimatører.
 

larsfoto

New Member
Vet ikke hvorfor du tar opp en debatt om flash, Peterandrej, som webutvikler vet du sikkert at man kan bruke flash på godt og vondt, dersom du behersker flash da?
Jeg ønsker ikke en flash-basert side, men jeg bruker allerede et script som baserer seg på flash i bildegalleriene, men eventuelle seere vil knapt merke det. Jeg liker ikke effekter for effektenes skyld.

Vi fotografer er som sauer? Ja, vi liker å kle oss i ull når det er kaldt. Dersom sauer liker fotografi, så vil de oppdage at man ofte ser bilder med dempet belysning eller uten belysning. Slik var det også når man viste slides på lerret. Et bilde kommer bedre til sin rett i et nøytralt og mørkere miljø. Gode webutviklere burde sette seg inn i dette.

Til dere andre, takker for hjelpen! Skal sette meg ned og se studere det nærmere før jeg velger løsning :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Vet ikke hvorfor du tar opp en debatt om flash, Peterandrej, som webutvikler vet du sikkert at man kan bruke flash på godt og vondt, dersom du behersker flash da?
Jeg ønsker ikke en flash-basert side, men jeg bruker allerede et script som baserer seg på flash i bildegalleriene, men eventuelle seere vil knapt merke det. Jeg liker ikke effekter for effektenes skyld.

Nå var min kommentar ment litt humoristisk, så beklager hvis du ble støtt. Og for å svare på ditt spørsmål, nei, jeg lager ingenting i flash. Ingenting. Og grunnen er akkurat den samme som du skisserer i ditt neste avsnitt, at jeg ikke liker effekter for effektenes egen skyld.
 
Topp