Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Enkel nettbutikkløsning?

Tonny Kluften

Administrator
Jeg skjønner nå at den tekniske kompetansen til Anette ikke er helt på topp.
Poenget mitt var uansett at dersom du er seriøs med nettbutikk fra egen server, så velger du ikke domeneshop.no som ISP. Hvorfor cPanel er bedre enn kontrollpnelet til domeneshop kunne jeg skrevet en lang avhandling om, men har ikke tid til det nå.

Lettere å forstå utrykket "Webhotell" enn "ISP".

Glem cPanel. Du trenger ikke cPanel for å drive nettbutikk. cPanel kan faktisk føre til tregere server.
 

rattata

Medlem
Lettere å forstå utrykket "Webhotell" enn "ISP".

Glem cPanel. Du trenger ikke cPanel for å drive nettbutikk. cPanel kan faktisk føre til tregere server.

Har du kilder som støtter opp om dette? Jeg mente heller ikke at man skal installere cPanel selv, og sette den opp med håpløse specs.
 

zapotek

Medlem
Har du kilder som støtter opp om dette? Jeg mente heller ikke at man skal installere cPanel selv, og sette den opp med håpløse specs.

cPanel er bare et kontrollpanel for å styre webhotellet. Blir ikke en dårlige eller bedre nettbutikk automatisk om du bruker cPanel eller styrer alt "manuelt" via FTP og f.eks. phpMyAdmin.
 

cruzader

Medlem
Jeg bruker installere webmin som kontrollpanel siden det trekker lite samt er oversiktelig og greit.
Så når jeg har satt opp alt som det skal og siden gjerne bare "skal stå" en stund uten modifiseringer eller behov for panelet avinstallerer jeg det så systemest har mest mulig resurser ledig.
 
Topp