Kjapp og trygg hosting for Wordpress

enkleste/beste regnskapsprogram for en total nybegynner

MobyDick

New Member
Heisann, er på jakt etter et veldig basic og enkelt regnskapsprogram, helst gratis. Noe i samme gate som conta faktura, enkelt og oversiktelig. kan desverre ikke føre i excel pga over 300 bilag i året, og må vel ty til noe litt mer avansert.

tips mottas med takk!
 

Tony J

Alle skal få
Dette lurer jeg også på. Et regnskapsprogram for enkeltmansforetak for mim del

Tony
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Blir jo litt off-topic da, men jeg gjorde kjapt den erfaringen at tiden min skulle brukes til business (money making) og ikke på regnskapsdrift. Du burde i mine øyne heller hyre inn noen til å gjøre jobben for deg.
 

Tony J

Alle skal få
Rune, jeg har tid til Money Making og tid til å lære. Jeg får pose i sekk her. Hvis jeg ikke hadde brukt tiden til å lære meg slike ting som regnskap etc så hadde jeg mått brukt denne tiden på fruen. Dette er en vinnvinn situasjon:)

"Beklager honey, må lære meg regnskap" ...

;)

Tony
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Haha, tydelig at du ikke har årelang erfaring på alle områdene du "toucher".....Bare vent...
 

Johan

Medlem
Jeg ville valgt Mamut eller e-conomic. Har brukt begge, bruker nå xls for et firma og e-conomic for et par andre. Hvis du har et rett frem regnskap kan du sikkert føre selv. Har du spesielle forhold ville jeg valgt regnskapsfører. E-conomic er webbasert og du kan dele arbeidsoppgaver med regnskapsfører, da blir det ikke så dyrt
 

Dag Frogner

Supermedlem
Er enig med Rune her. Jeg gjorde regnskapet selv tidligere, men da jeg ble mva-pliktig syntes jeg at det tryggeste var å sette det bort til noen som kan dette skikkelig.

For min del betaler jeg ca 15000,- i året inkl alt (også oppgjør og selvangivelse) og det er en billig pris å betale for å slippe å tenke på dette i det hele tatt.
 

knippsen

Medlem
Mamut er å anbefale, selv om det tar litt tid å sette seg inn i regnskapsterminologien. Kredit/debet bla bla bla… Husker jeg var ganske frustrert i en periode.
 

Smbinfo

Medlem
Uni økonomi er også veldig bra. Ville styrt unna mamut da dette er kjøpt opp av visma. Bruk evt heller en av de andre systemene til visma.

Ellers kan tripletex anbefales, 24sevenoffice.

Er ingen kjempestor forskjell, men mva håndteres enklere i Uni økonomi. Ellers vil du alltid få bruk for support. Sjekk gjerne hvor mye du evt må betale for dette... i tillegg til selve programmet.
 

Smbinfo

Medlem
Appelsin: Ikke for å være uhøffelig, men det må isåfall være for at det ikke finnes noen annen oversikt... Kunne også tenke meg at du delte din mening her isteden for å kun linkbygge:)

iExcel er gratis, men det har jeg ikke testet. Tviler på at det holder seg til loven, men det ser ut til å være gratis.

Noen andre som har testet det?
 

appelsin

Medlem
Appelsin: Ikke for å være uhøffelig, men det må isåfall være for at det ikke finnes noen annen oversikt... Kunne også tenke meg at du delte din mening her isteden for å kun linkbygge:)

Noen andre som har testet det?

Min mening er at den nettsiden har den beste oversikten. Trenger ikke repetere det som står på nettsiden. Selv bruker jeg Visma Avendo eAccounting (onlinebasert).
 
Topp