Eposter lister helt gratis

xdex

Medlem
Hei,

Jeg ser at det er flere som prøver å ta seg godt betalt for eposter-lister av bedrifter i Norge. Dette inkluderer telefonnummer, bedriftssnavn etc. Dette syntes jeg blir litt for dumt, dette er data som ligger åpent, som vi (skattebetalerne) faktisk bør kunne bruke fritt. Jeg kjedet meg og lagde et enkelt script som henter ned informasjon om ulike norske bedrifter, basert på næringskode (f.eks. alle reklamebyrå).

Du kan bruke det gratis, følg guiden her https://github.com/hNilsen90s/NorwegianCompanyFinder

(nb, det finnes også excel-lister som inneholder all denne informasjonen hos brønnøysund, men er rundt 2gb, om du heller vil ha hele listen med alle bedrifter).

Hvis noe mangler eller forklaringen er for dårlig, gi beskjed.

Sist redigert:
Godt jobbet. Denne kan være praktisk og flott at det finnes noe gratis.

En ting som mangler her mot «de store» som leverer lister er segmentering på f.eks omsetning, resultat, geografisk plassering (mer enn bare sted og postnummer). Når en driver med oppsøkende salg er dette gjerne data en og ønsket å filtrere på.

Med tanke på at alle disse dataene er gratis tilgjengelig er det litt rart at ingen har laget en webside hvor en kan søke gratis. Det kan ikke koste all verden å få til så lenge en ikke trenger et svært avansert GUI

xdex

Medlem
Godt jobbet. Denne kan være praktisk og flott at det finnes noe gratis.

En ting som mangler her mot «de store» som leverer lister er segmentering på f.eks omsetning, resultat, geografisk plassering (mer enn bare sted og postnummer). Når en driver med oppsøkende salg er dette gjerne data en og ønsket å filtrere på.

Med tanke på at alle disse dataene er gratis tilgjengelig er det litt rart at ingen har laget en webside hvor en kan søke gratis. Det kan ikke koste all verden å få til så lenge en ikke trenger et svært avansert GUI

Jeg har oppdatert koden til å inkludere finansielle data der dette er tilgjengelig. Denne henter da siste innrapporterte data (f.eks. 2024/2023). Om man ønsker en lengre rapport, så er ikke dette data som ligger åpent, og jeg renger med man må kjøpe tilgang/søke om å få tilgang. Dette faller derfor litt utenfor.

Når det gjelder geografisk plassering bruker de store postnummer og segmenterer / mapper dette mot kommuner, byer etc. Du kan bruke filter for å oppnå samme effekt, men da med postnummer.

Alt ligger beskrevet på Github, med eksempler.

Sist redigert:

xdex

Medlem
Begynte å utvikle et GUI for en desktop-applikasjon, det er lenge siden sist jeg jobbet med native løsninger for Windows, macOS og Linux. Applikasjonen kombinerer online API-er med lokal databehandling, og gir lynraske søk på millisekunder.

Grunnfunksjonaliteten er på plass, men det gjenstår fortsatt noe arbeid, blant annet filtrering, e-postutsendelser og ringelister. Vi får se, kanskje jeg lanserer det hvis det viser seg å være interesse. Bør nok også friske opp designet på noen områder for å gjøre det enda enklere.

NB: Nei, jeg kommer ikke til å lage en nettside for dette, den kostnaden får eventuelt noen andre ta. Jeg utviklet det hovedsakelig som et morsomt sideprosjekt. Ironisk nok er det egentlig "bakvendt" å lage dette som en egen applikasjon, når det like gjerne kunne vært en nettside. Men fordelen er at alt kjører lokalt, ingen tracking, ingen sporing, ingen eksterne avhengigheter.

Bilde 09.05.2025 klokken 12.52.jpegBilde 09.05.2025 klokken 12.54.jpegBilde 09.05.2025 klokken 12.56.jpeg

xdex

Medlem
En liten oppdatering fra meg, mer automatisering, ai integrering (med flere gode innstillinger for skreddersøm), smartere søk, detaljer, innstillinger m.m. AI Delen benytter seg av tilgjengelig data, antall ansatte, omsetning, informasjon på nettsiden, lærer å bli kjent med bedriften før epost lages etc. Et steg videre for å bli ett ok verktøy. Eposter sendes gjennom mailgun eller semdgrid api. Har ikke helt landet på om jeg skal ha begge, eller bare en.

Dette er hovedsaklig et GUI prosjekt basert på mitt opprinnelige github repo, hvis vi ser vekk fra AI delen.

Hvis noen har noen forslag til nye eller morsomme funksjoner, gi en lyd!

Xnapper-2025-05-11-13.05.46.pngXnapper-2025-05-11-13.06.41.pngXnapper-2025-05-11-13.08.23.pngXnapper-2025-05-11-13.10.53.pngXnapper-2025-05-11-13.13.58.pngXnapper-2025-05-11-13.14.58.png

Topp