Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er affiliate fortsatt en god investering?

Liandrian

Medlem
Hei folkens!

Jeg kom over noen gamle tråder her i formuet hvor man skriver om affiliateprogram som gir en viss inntjening innenfor en bestemt bransje.

Men spørsmålet mitt er om denne bransjen eller på generell basis er fortsatt mulig å tjene penger på å lage ei webside med affiliate samt artikler? Om det er verdt det, eller om alle dere andre har fått det til såpass stort at man kan bare glemme hele greia... :)
 

i-net

Medlem
Den dagen det ikke lenger er mulig å tjene penger som affiliate (Du spør om hele bransjen her), da står det dårlig til med å drive business på internett. Du må huske på at alt du gjør er å sende kunder til andre (være en partner), hvorfor skulle det ikke være mulig å tjene (mye) penger på dette?

At konkurransen innenfor visse nisjer i dag er mye vanskeligere enn før er en annen ting. Du må bare finne det som funker for deg.

Lykke til.
 

cg1990

Medlem
Jeg hører alle snakke om artikler ol. Jeg er helt grønn selv på dette emnet, men vurderer såvidt å starte opp. Derfor lurer jeg på om det samme kan fungere for videoer?

Tenker typ "dailyVitamin", "artige viralvideoer" osv hvor man samler dette på en side og kjører annonser på sidene. Er det forresten noen i heletatt som betaler for sidevisninger eller er det bare klikk på annonsen?
 
Må noe spesielt til for å få folk til å dele videoer videre. Å få likes var mye lettere i fjor og årene før på Facebook, er min erfaring. Har hatt FB-sider de siste årene. Bilder av noe spesielt får flere til å like det. Jeg la ut et bilde av en ny vinylspiller på noen sider og det tok ikke så lang tid før noen likte det.

Affiliateannonser er sikkert mye å tjene på, men bruker ikke de fleste ad-block på både data og mobil, som blokkerer annonsene? Kjenner en som er med i et YouTube-nettverk og lager filmer av og til. Han sier at pga ad-block på mobil er det vanskelig å tjene penger på å legge ut filmer på YouTube.
 

cg1990

Medlem
Jepp, ser nok at det kan være et problem. Men tanken var noe annerledes. Med en slags "Viral Videos"-side på facebook legger jeg ut de videoene jeg ser blir delt mye fra før. Dette er da bare et "bilde" fra videoen med en link fra facebook til min side. Der ligger Youtubefilmen og annonsene på siden. Derfor jeg tenkte på om det var noen annonsører som ser verdien i kun sidevisninger og ikke antall klikk til sin annonse (type branding etc).

Resultatet blir at jeg kan få mye sidevisninger og derav gode inntekter fra ads. Bare en tanke. Hakke peiling om dette fungerer i hele tatt.
 

zapotek

Medlem
Jepp, ser nok at det kan være et problem. Men tanken var noe annerledes. Med en slags "Viral Videos"-side på facebook legger jeg ut de videoene jeg ser blir delt mye fra før. Dette er da bare et "bilde" fra videoen med en link fra facebook til min side. Der ligger Youtubefilmen og annonsene på siden.

Må nevnes at det begynner å bli .... en god del (for å ta lett i) ... slike sider nå. Det er slettes ikke sikkert at det er veldig enkelt å skape mye trafikk på denne måten lenger.
 

cg1990

Medlem
Skjønner, må tenke litt på det. Men er det noen her som kanskje har noen gode ideer til affiliate?
 
Topp