Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er Analytics best?

Sindre

Medlem
Hva bruker dere når dere snakker om statistikken for antall besøkende på sidene deres? Er Google Analytics et must? Eller holder det med den man har på CPanel? Er det noen forskjell på disse? Evt. andre aktører?

Er det noe stress å installere den Analytics-koden på WP? Ble mange spørsmål her gitt..
 

Ståle

Medlem
Analytics er for min del et must, og det er svært enkelt å "innstalere" det i WP. Slik som brukernavn sier er det bare å lime koden i footer. :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hva får du i analytics som du ikke får i awstats? Og hvem er til å stole mest på?

Slenger meg på med ett spørsmål jeg. :)
Hvorfor skal vi tenke på hvem vi kan stole på og ikke? Er det hva dem kan gjøre med opplysningene du tenker på?
 

Adrian

New Member
Hva bruker dere når dere snakker om statistikken for antall besøkende på sidene deres? Er Google Analytics et must? Eller holder det med den man har på CPanel? Er det noen forskjell på disse? Evt. andre aktører?

Er det noe stress å installere den Analytics-koden på WP? Ble mange spørsmål her gitt..

Her er en plugin viss du har problemer med å legge inn koden selv: WordPress › Ultimate Google Analytics « WordPress Plugins
 

Knut

Medlem
Her er en plugin viss du har problemer med å legge inn koden selv: WordPress › Ultimate Google Analytics « WordPress Plugins

Er vel egentlig mer avansert å installere en plugin enn å lime inn koden i footer.
Jeg liker Analystic best, men det er nok fordi jeg har brukt den i lengre tid.
+/- i forhold til Awstats er jeg ikke sikker på, men Awstats må installeres på server mens analystic bare kan limes inn på sidene, mange/noen mener den er veld unøyaktig med tanke på UV og sidevisninger. Analystic er sikkert ikke 100% den heller.
De fleste kontrollpanel har vel Awstats klar til bruk eller ihvertfall som gratis plugin.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det som er viktig er at man sammenligner et eple med et eple.....

Å sammenligne AW stats og Google analytics vil ikke gi et riktig bilde av forskjellen mellom to nettsteder.

På samme måte som f.eks TNS Gallup sine tall utelukkende er norske tall og har utelukket all trafikk som kommer fra andre land.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Slenger meg på her, og har ett helt på jordet spørsmål...
Fikk meg ett domene for 4 dager siden, og awstats viser at jeg siden den gang har hatt 6 unike gjester.
Google Analytics derimot viser meg 58 unike gjester!

Hva kan jeg stole på? Jeg forstår ikke mye av dette... Først nå forstod jeg hva du mente brukernavn.. Det er søren meg ett godt spørsmål..
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Bruker kun Analytics & awstats på denne... Kan jo alltids forsøke med flere, og sjekke ut den biten der..
 
Topp