Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er denne nettbutikken SEO god?

Hei,

Hvordan er SEO-en på denne nettbutikken?
PM for URL

( PS. Jeg eier nettbutikken )

Hva burde jeg gjøre for at den blir mer synlig?
Takker for alle svar!
 
Sist redigert av en moderator:

Fredheim

Medlem
Du er ikke på første google side på noen av søkeordene du har listet opp, untatt "saueskinnslue".
Du må backlinke på sider med høy PR med relevant innhold. Du bør også bruke de sosiale medier som facebook, twitter, google+ osv. Videre bør du fortsette å utvide siden din med nye relevante produkter du vil selge :)
 
Sist redigert av en moderator:
Hei!

Takk for svar! :)

Nettbutikken var oppe på førsteside på google når man søkte på "lue" , men er et stykke bak nå . ( skjedde i forrige uke )

Noen som vet hvorfor?
 

Fredheim

Medlem
Hei!

Takk for svar! :)

Nettbutikken var oppe på førsteside på google når man søkte på "lue" , men er et stykke bak nå . ( skjedde i forrige uke )

Noen som vet hvorfor?

Akuratt nå stresser nok alle som jobber med SEO. Etter opptateringen fra google har alle mine søkeord flyttet seg opp og ned på søkelisten som en sprettball.

Det vil gjevne seg ut så bare bruk tiden til å effektivisere SEO til siden din :)
 
Akuratt nå stresser nok alle som jobber med SEO. Etter opptateringen fra google har alle mine søkeord flyttet seg opp og ned på søkelisten som en sprettball.

Det vil gjevne seg ut så bare bruk tiden til å effektivisere SEO til siden din :)

Ok. Takk for svar :)

Hvordan kan man mest effektivt bedre sin SEO ?
 

Fredheim

Medlem
Ok. Takk for svar :)

Hvordan kan man mest effektivt bedre sin SEO ?

Jeg ville først begynt å scrape de nøkkelordene du ønsker å være på #1 plass på google med. Deretter finne kvalitetslinker med høy PR og relevant innhold. Jeg anbefaler og gjøre mye av denne jobben manuelt, bruk gjerne programmer som ScrapeBox, det gjør det myye enklere å finne kvalitet.

Sosiale medier er også en veldig god måte å bygge et forhold til kundene dine. Opprett grupper for din nettbutikk på facebook, twitter og google+ i første omgang. Her vil jeg anbefale deg å være ganske hissig på markedsføringen.

Konkurranser er veldig effektivt for å eksponere nettsiden din til flere. Enkle ting som "Lik å del dette bilde for å delta i en konkurranse om et gavekort på 500kr blabla" gjør at mange faktisk vil dele bilde eller posten din. Da kan ting fort gå smått viral.

Spør gjerne om det er noe mer du lurer på :)
 
Jeg ville først begynt å scrape de nøkkelordene du ønsker å være på #1 plass på google med. Deretter finne kvalitetslinker med høy PR og relevant innhold. Jeg anbefaler og gjøre mye av denne jobben manuelt, bruk gjerne programmer som ScrapeBox, det gjør det myye enklere å finne kvalitet.

Sosiale medier er også en veldig god måte å bygge et forhold til kundene dine. Opprett grupper for din nettbutikk på facebook, twitter og google+ i første omgang. Her vil jeg anbefale deg å være ganske hissig på markedsføringen.

Konkurranser er veldig effektivt for å eksponere nettsiden din til flere. Enkle ting som "Lik å del dette bilde for å delta i en konkurranse om et gavekort på 500kr blabla" gjør at mange faktisk vil dele bilde eller posten din. Da kan ting fort gå smått viral.

Spør gjerne om det er noe mer du lurer på :)

Hei Fredheim,

Takk for svar! Hva betyr: "Jeg ville først begynt å scrape" og hvordan fungerer Scrapbox ?
Hvilke søkeord mener du er relevant for nettbutikken min?

På forehand takk!
 

Fredheim

Medlem
Hei Fredheim,

Takk for svar! Hva betyr: "Jeg ville først begynt å scrape" og hvordan fungerer Scrapbox ?
Hvilke søkeord mener du er relevant for nettbutikken min?

På forehand takk!

De nøkkelordene som er relevante for din nettside er: luer, lue, skjerf, votter, hansker, reveskinnslue, sommerhat osv osv. Du bør gjøre research på alle disse nøkkelordene, feks med google adword. Her får du enkel statistikk over hvor mange som søker på de nøkkelordene du har valgt. Herfra får du et innblikk i hvor mange besøkende du kan forvente om du er på #1 plass på google med det søkeordet.

Om du har lyst på en lue, så kanskje du søker på "lue" "kjøpe lue" "Kjøpe lue online" i en søkemotor.
Dersom din nettbutikk er på førsteplass, er sannsynligheten mye høyere for at de velger din nettbutikk ovenfor andre.

Scrapebox er et program som kan brukes til å hente ut nettsider som har relevand til de nøkkelordene du ønsker. Dette gjør at du kan scrape sammen flere tusen linker som du kan backlinke til, men det er ikke å anbefale. Du bør sortere ut alt av linker som ikke er relevante og som er spamlinker.

Jeg har Scrapebox selv, om du ikke ønsker å kjøpe det kan du sende meg en PM om du ønsker noen høy PR med backlinking muligheter på :)

Ting tar litt tid med SEO, derfor er det viktig at du har litt is i magen, men aldri gir opp! :)
 

Fredheim

Medlem
Hei Fredheim,

Takk for svar! Hva betyr: "Jeg ville først begynt å scrape" og hvordan fungerer Scrapbox ?
Hvilke søkeord mener du er relevant for nettbutikken min?

På forehand takk!

Scrapebox er et program som henter inn nettsteder i fohold til søkeord. Med SB kan du skaffe gode kvalitetslinker med høy PR og relevant innhold. SB kan lett brukes feil, men dette kan du lese deg opp på om du ønsker. SB koster 97$, men kan skaffes billigere.

Alle de tingene du ønsker å selge er relevante søkeord. Når en person ønsker å kjøpe en "lue", søker de kanskje på "lue nettbutikk" "lue" "luer" "luer til salgs" osv. Da er det viktig at din nettbutikk er på #1 i søkemotoren med disse søkeordene.
 
Topp