Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er dere fornøyd med Klarna Checkout ?

chabak

New Member
Hei !!
Jeg er ny her som medlem, men som eier av en nettbutikk har jeg flere ganger havnet på tråder i dette forumet som tar opp relevante saker for meg. Derfor er det vel på høy tid at jeg joiner klubben for å dele erfaringer og utfordringer med drift av nettbutikk.

Gleder meg til å bli kjent med dere alle :)

Mitt første innlegg vil dreie seg om Klarna Checkout.
Jeg har en del kunder som hopper av i svingen, så jeg er VELDIG interessert i å forenkle kasse og betaling. Men Klarna koster mye og bindingstiden er lang slik jeg har forstått det, så jeg er fremdeles i tenkeboksen.

Jeg fant et par tråder her om dette temaet, og lurer nå på om de som valgte denne løsningen er fornøyd med valget i dag?

Setter veldig pris på tilbakemeldinger og innspill her - må ta et valg nå snart kjenner jeg.

God lørdag Peoples !
 

Robinp

Medlem
Hei

Legge siden jeg har postet her også. Men jeg hadde veldig lyst å stille det samme spørsmålet, bare rundt Paymill som kanskje kan være et alternativ til Klarna. Hvert fall billig å komme i gang med, men bruker MYE tid på å fylle ut dokumenter og vente på godkjenning så vurderer om jeg skal bytte nå. Kanskje noen her har erfaringer med begge og kunne lyse over dette?
 

wellendorf

Medlem
100% fornøyd med Klarna CKO :) Nå har jeg hatt det siden jeg åpnet nettbutikken da, så vet jo ikke hvordan det ville gått uten. Men tror og regner med(?) at Klarna har bidratt med at det har gått så bra siden dag en :)

- Utrolig luksus å forholde seg til en part når det gjelder betalingsmetode
- Enkelt å bruke
- Suveren kundeservice
 

chabak

New Member
Takk for svar wellendorf!

Vil også gjerne høre fra noen som har hatt andre løsninger før og som har gått over til Klarna Checkout. For å vite sammenligningsgrunnlaget.

Bristol har vel byttet over?
Du kan sikkert ha noe nyttig å berette :)
 

neptunio

Medlem
Hei

Legge siden jeg har postet her også. Men jeg hadde veldig lyst å stille det samme spørsmålet, bare rundt Paymill som kanskje kan være et alternativ til Klarna. Hvert fall billig å komme i gang med, men bruker MYE tid på å fylle ut dokumenter og vente på godkjenning så vurderer om jeg skal bytte nå. Kanskje noen her har erfaringer med begge og kunne lyse over dette?

Hei.

Vi bruker selv Paymill på Itbyen.no.

Det er ikke all verden du må fylle ut for å aktivere din Paymill konto. Oppsummert er det følgende du må gjøre:

1. Print ut kontrakten, fyll den inn, scan og send på e-post til Paymill. Pass på at du har kontaktinformasjonen til bedriften på din nettside!
2. Paymill kontoen vil være aktivert i løpet av et par dager og du vil kunne motta betalinger allerede. Du kan dog ikke motta utbetalinger fra Paymill inntil de har mottatt kontrakten fysisk.
3. Send kontrakten via post til Paymill's fysiske adresse.
4. I løpet av et par dager vil du kunne motta utbetalinger fra Paymill.
5. Paymill vil sende deg en link fra en tysk bank (alt foregår på engelsk). Her må du svare på noen spørsmål vedrørende sikkerheten på din nettside (online) som er ganske rett-fram å svare på.

Personlig syns jeg Paymill er det beste tilgjengelige alternativet. Det er enkelt å integrere, prisene er veldig rimelige, og du får mer rom for tilpasning av din checkout process. Det er heller ikke lenge til Stripe (Paymill er i utgangspunktet en Stripe kopi) også er tilgjenlig i Norge! Jeg kjenner flere utviklere i Stripe, og de har mye interessant på gang.

Spør meg om du trenger hjelp rundt det tekniske så skal jeg hjelpe deg så godt jeg kan. :)
 
Sist redigert av en moderator:

Robinp

Medlem
Jeg fikk også inntrykk av at det var så enkelt, men siden jeg bruker Shopify, har jeg ikke 3D secure og da kunne jeg ikke bruke Lufthansa banken. Da bruker Paymill en 3 pt. som heter Wirecard istendefor og her holder jeg fortsatt på å sende inn dokumentasjon om bedriften og retter opp i kjøps betingelser etc. (noen jeg ikke trengte før de så at jeg ikke hade 3D secure). Samtidig bruker Wirecard 6 uker på å godkjenne søknaden da de har høy pågang har jeg blitt fortalt.

Det er derfor jeg kanskje vurderer å velge noe andre. Men ellers ser Paymill helt fantastisk ut :)
 
Sist redigert:

svarstad

Medlem
Bruker Klarna og Nets i nettbutikken, er godt fornøyd med Klarna de årene jeg har brukt de. Har lenge vurdert å kun bruke Klarna checkout, da blir det enklere for kunden og forhåpentligvis så øker konverteringen. Har vært i tenkeboksen en stund.
 

chabak

New Member
I dag tok jeg en avgjørelse på at det var på tide å gå over til Klarna checkout. Jeg har fått slippe inngangsbeløpet siden Mystore nå har en kampanje gående, og i tillegg har Klarna gått med på at integrering først skjer når oppsigelsestiden med Dibs utgår.

Superservice av både Mystore og Klarna!
Dette lover godt :)
 

Fritz

Medlem
Jeg driver også å vurderer Klarna Checkout. En ting som drar mye ned for meg er at det tar 15-20 dager å få pengene fra Klarna, mens Nets klarer det til dagen etter. Har 14 dager kreditt hos de fleste importører, så da blir 15-20 dager ofte litt lenge å vente.
 
Topp