Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er det ønskelig at medlemmene på WF poster linker til egne nettsider?

Mørder Snail

New Member
Har lagt merke til at enkelte bruker webforumet til å linke opp mot egen blogg/netteside der man har sine mer eller mindre seriøse forretninger.... Det er i mine øyne kynisk å utnytte webforumet til egen fortjeneste... Vet at flere vil vurdere sitt medlemskap om ikke dette settes en stopper for.


Har noen ansvarlige i webforumet en gjennomtenkt strategi rundt denne problemstillingen?
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Enig & uenig. I mange situasjoner kan det være nyttig og faktisk linke videre til egne nettsteder, dersom innholdet er relevant.

Jeg husker første tråd jeg leste på Norskwebforum.no. Dette var en tråd hvor brukeren spurte hvordan han kunne sette opp et nettsted, og nedover i tråden raste det med folk som snakket om sine tjenester, og at de var ledig for oppdrag. Tilsvarende har jeg faktisk opplevd på WF siste halvåret også, og jeg har blitt litt sjokkert. At noen som helst ser nytte i slikt når spørsmålet er hvordan TS kan gjøre det selv forstår jeg ikke.

En annen greie jeg har sett fra WF's medlemmer er at det blir startet en tråd fra medlem x, og medlem y flyr inn på egen blogg, skriver en bloggpost som inneholder svaret, og legger deretter en link til bloggposten i forumet, istedenfor og heller bare skrive svaret i forumet. Slikt er for dumt. At en mann med en 2mnd gammel blogg får lov til slikt syns jeg også er rart. Har man blogget i 2mnd er vel sjansen for at bloggen eksisterer om 12mnd ganske liten, og dermed er linken i forumet død.
 

Mørder Snail

New Member
Jeg tenker for eksempel på personer som tilbyr "tjenester" som i visse sammenhenger kan fås gratis i vårt lille bloggmiljø. Liker derfor ikke at noen forsøker å sko seg på andre bloggere, ved f eks. å ta blodpris på å sette opp en WP blogg for andre.

Men har linker relevans til spesifikt debatttema så for all del. Men webforumet skal vel i alle hovedsak ikke være noen promoteringstjeneste for mer eller mindre griske bloggere?
 

picxx

Well-Known Member
Jeg driver kynisk utnyttelse av webforumet :)
 

Mørder Snail

New Member
Ja men du er da tilgitt picxx, eller skjult sponsor av hærligheita om du vil...LOL

Men etter at kudos tok kvelden kryper rottane inn i andre fora....
 

Travellingman

Nettgrunder
Har lagt merke til at enkelte bruker webforumet til å linke opp mot egen blogg/netteside der man har sine mer eller mindre seriøse forretninger.... Det er i mine øyne kynisk å utnytte webforumet til egen fortjeneste... Vet at flere vil vurdere sitt medlemskap om ikke dette settes en stopper for.


Har noen ansvarlige i webforumet en gjennomtenkt strategi rundt denne problemstillingen?

Kynisk? Jøss vi lever i en kynisk verden visste du ikke det?
Om noen ikke tåler dette så kan de jo ta sin hatt og gå spør du meg ;)

Ellers er jeg enig i Atle sin kommentar.
 

Mørder Snail

New Member
Travellingman, finnes grenser og grenser, misforstå meg rett. Men når man i dag kan se personer som i verste tilfelle tar mange tusen for å sette opp en WP blogg, så rister i alle fall jeg noe lattermildt på hodet...
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg synes det heller er merkelig at en "nykommer" stiller slike spørsmål i sin første tråd.

Å dele sin kunnskap med flere enn de her på webforumet finner jeg faktisk helt naturlig når det er en såpass god sak at man kan blogge om det. Men, i svaret man gir her på forumet bør det også være et svar til TS og heller en link videre til bloggpost som utdyper svaret mer kanskje.

At folk tar noen tusen for å sette opp en WP-blogg synes jeg er helt fair. Min tid koster penger, og vil noen bruke av min tid får de betale for det.
 

Mørder Snail

New Member
Msites Ltd ok, men man skal som forum også være seg bevist på hva man mer eller mindre bevist er med på å promoterer... Kanskje idioter vi som slenger opp en WP blogg for andre, kjente som ukjente uten å ta ei krone for det.....

Men er nok mange her som er interessert i at en skal kunne linke til egne innlegg, selv om det for linkspreder ligger penger å tjene i slike besøk....

Og hva du Msites Ltd finner merkelig er meg i grunnen revnende likegyldig, men en noe simpel debatteknikk spør du meg...
 

Msites Ltd

Livsnyter
Msites Ltd ok, men man skal som forum også være seg bevist på hva man mer eller mindre bevist er med på å promoterer... Kanskje idioter vi som slenger opp en WP blogg for andre, kjente som ukjente uten å ta ei krone for det.....

Men er nok mange her som er interessert i at en skal kunne linke til egne innlegg, selv om det for linkspreder ligger penger å tjene i slike besøk....

Og hva du Msites Ltd finner merkelig er meg i grunnen revnende likegyldig, men en noe simpel debatteknikk spør du meg...

At jeg finner ditt første innlegg merkelig burde du ta seriøst! Jeg vet null og niks om deg og kan kun bli kjent med deg gjennom dine innlegg - og det første du gjør på forumet er å angripe måten forumet blir drevet på!?!

Det er bare å beklage, men jeg tar ikke en nykommer like seriøst som en av de andre medlemmene med flere hundre poster her - ikke på dette temaet i alle fall.

Det skulle vært artig å vite din motivasjon for å starte en slik tråd.

Og, hvis du driver business og ikke tar en krone for det du driver med er du dum ja.
 

Mørder Snail

New Member
Noen meta debatt om mine motiveringer som TS har jeg verken tid eller interesse av å ta nå Msites Ltd, Men om noen bruker amerikansk markedsførings teknikk, som i all hovedsak kan sies å være å prise et produkt eller tjeneste så høyt at en tror at dette i seg selv vil få folk til å gå på limpinnen, ved at de som vurdrer å bruke/kjøpe tjenesten tror høy pris borger for høy verdi, så dem om det...

Vi må selvfølgelig også her i landet være villige til å ta en debatt om grenser og etikk knyttet til tjenester....
 
Sist redigert:
Topp